BMW dezvoltă o gamă de automobile cu arhitectură nouă, dedicată mobilităţii electrice. În completarea noilor modele, tot sub umbrela BMW i, sunt în dezvoltare o serie de modele care urmăresc să răspundă la schimbarea rapidă a nevoilor clienţilor în deplasarea în marile aglomeraţii urbane. i8 Spyder este unul dintre acestea.
BMW i combină conceptul emoţional al unui model deschis, sportiv, cu eficienţa oferită de mobilitatea electrică.
Maşina sport se bazează pe arhitectura inovatoare LifeDrive (şasiu din aluminiu şi caroserie din fibră de carbon), ea însăşi susţinută de o construcţie modulară uşoară şi de utilizarea unor materiale avansate ultrauşoare. BMW i8 Spyder este un hibrid plug-in propulsat de o transmisie eDrive care combină un motor electric foarte performant cu un motor cu ardere internă, pe benzină.
Acumulatorul litiu-ion, poate fi reîncărcat într-un interval de timp foarte scurt de la orice sursă casnică de curent. Masa redusă a automobilului, centrul de greutate coborât şi echilibrul deosebit, la care se adaugă puterea totală a sistemului de până la 354 CP, promit calităţi dinamice de invidiat, o eficienţă remarcabilă şi o inegalabilă plăcere a condusului.
Asemenea versiunii coupé, BMW i8 Spyder este construit în jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alătură două unităţi funcţionale, independente.
Astfel, modulul Life oferă automobilului o celulă a pasagerilor extrem de uşoară şi rigidă, în timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – înglobează toate componentele operaţionale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, şasiul şi structura de siguranţă.
BMW i8 Spyder cu eDrive este un hibrid plug-in care combină două surse diferite de putere şi utilizează avantajele specifice ale electromotorului şi ale motorului cu ardere internă pentru un efect optim.
Electromotorul de 131 CP, aflat pe puntea faţă, acţionează în tandem cu un motor turbo pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă 223 CP spre puntea spate. Ambele unităţi sunt dezvoltări interne ale BMW şi generează o putere totală a sistemului de 354 CP şi ating un cuplu maxim de 550 Nm.
Aceste valori sunt suficiente pentru ca BMW i8 Spyder să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, pentru a ajunge la o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h.
În ciuda acestor performanţe, modelul cu două locuri consumă doar 3,0 litri de benzină per 100 kilometri.