Opel vrea să devină un jucător important pe piața mașinilor de clasă medie. Pentru a-și atinge obiectivul, marca germană a lansat o puternică ofensivă de modele Insignia, ce oferă o gamă variată de motorizări și caroserii. La acestea se adaugă și versiunea ecoFLEX, care promite consum redus de carburant, fără ca performanţele să fie afectate în mod semnificativ.
Potrivit datelor oferite de producător, Insignia ecoFLEX consumă doar 5,2 litri de motorină la 100 km, echivalentul unor emisii de CO2 de 136 g/km, şi furnizează o putere de 160 CP şi un cuplu de până la 380 Nm.
Acest lucru este posibil datorită unui motor turbo diesel common rail puternic, de ultimă generaţie, cu o capacitate de 2 litri, adaptat special pentru acest model.
La fel ca toate celelalte motoare ale autovehiculelor din gama Insignia, cel cu care este echipată versiunea ecoFLEX corespunde normei Euro 5.
Datorită nivelului deosebit de scăzut de emisii CO2 pentru categoria sa, cu mult sub 140 g/km, acesta poate beneficia de reduceri substanţiale de taxe în mai multe ţări europene. Insignia ecoFLEX este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 221 km/h.
Motorul este prevăzut în premieră cu o tehnologie specifică, inovatoare: procesul de combustie CleanTech.
Elementele cheie ale acestei tehnologii de economisire a carburantului sunt noii senzori piezo-rezistenţi care măsoară presiunea din fiecare dintre cele patru camere de combustie.
La obţinerea acestui rezultat au contribuit alte cinci modificări majore: rezervorul a fost prevăzut cu capace în partea frontală a punţii spate, grila de aerisire superioară a fost închisă, tăietura centrală a spoilerului faţă a fost obturată.
Modelul Insignia ecoFLEX atinge o valoare aerodinamică impresionantă, de 0,26, ceea ce îl plasează printre cele mai aerodinamice berline din lume, alături de autovehicule mai scumpe ale mărcilor premium.