Toyota este din nou numărul 1. Compania japoneză păstrează prima poziție pentru al doilea an consecutiv în topul ”Cele mai verzi mărci la nivel mondial”, publicat de compania de consultanță Interbrand. Studiul ia în considerare informațiile publice despre perfomanțele unei mărci în raport cu mediul și percepţia opiniei publice despre marca respectivă, așa zisa ”imagine verde” pe care marca o are în societate.
Pe baza acestor informații se realizează scorul de ”performanță verde”.
Conform Interbrand, succesul Toyota în raportul de anul acesta se datorează continuității în preocuparea față de mediu arătată de managementul companiei. Interbrand ia de asemenea în considerare expansiunea mondială a primului vehicul hibrid produs în masă, Toyota Prius.
Vânzările de vehicule integral hibride ale companiei nipone au depășit 4 milioane de unități la sfârșitul lunii aprilie 2012. În Europa, numărul acestora a ajuns la 439.000 de unități vândute.
Planul diviziei Toyota Europa este de a crește cota de piață a modelelor cu propulsie hibridă a mărcilor Toyota și Lexus până la 14% la sfârșitul acestui an, față de 10% cât este în momentul de față.
Începând cu acest an, Toyota și-a extins gama Prius cu modelele Prius + și Prius Plug-in Hybrid , iar în segmentul B a fost pornită o adevărată revoluție, odată cu lansarea modelului Yaris Hybrid.
Fiind o companie ce își propune să creeze mașina ecologică perfectă, Toyota are o strategie pe termen lung în ceea ce privește abordarea sustenabilă a tuturor operațiunilor sale, având ca obiectiv reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe parcursul întregului proces de producție și vânzare.