Opel debutează în liga producătorilor de vehicule hibride cu un exponent complet nou în gama sa. Ampera încearcă să redefinească noțiunea de eficiență și în același timp vrea să demonstreze că noul concept tehnologic pe care se bazează este superior sistemelor hibride actuale. Cu un design distinct, autonomie de drum mărită și un interior spațios, modelul german este disponibil și în țara noastră la un prețde peste 41.000 de euro.
Pe distanţe scurte, de până la 60 km, Ampera poate rula exclusiv pe curentul electric furnizat de baterii litiu-ion, iar pe distanţe lungi propulsia este asigurată de un motor cu ardere internă, de mic litraj.
Hibridul electric Opel dispune de o caroserie în cinci uşi şi un interior care poate găzdui patru persoane. Motorul electric, extrem de silenţios, dezvoltă 150 cp și generează un cuplu de 370 Nm la pornirea de pe loc.
Accelerarea de la 0 la 100 km/h se produce în numai 9 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 161 km/h.
Ampera se dorește o alternativă la tradiționalele automobile hibride japoneze, Toyota Prius sau Honda Insight. La nivel practic, Ampera vine cu aceeași rețetă ca și rivalii săi, acesta fiind considerat un vehicul de familie, spațios și prietenos cu mediul.
Atunci când bateria se descarcă, aceasta poate fi reîncărcată într-un interval de aproximativ 4 ore prin conectarea sistemului integrat de încărcare al autovehiculului la o priză standard de 230 V.
Având în vedere timpul scurt necesar pentru reîncărcare, majoritatea posesorilor de autovehicule Ampera vor avea tendinţa de a conduce în permanenţă în modul electric.
În cazul unei călătorii mai lungi, motorul/generatorul pe benzină va asigura o prelungire a autonomiei totale până la peste 500 km cu un rezervor plin.