Ford își întregește familia de monovolume. După Galaxy și S-MAX, americanii aduc pe piața europeană noul B-MAX, modelul care vrea să bată Opel Meriva, liderul segmentului subcompact. Asamblat la Craiova, B-MAX este un monovolum de talie mică, destinat unui segment de clienți foarte clar, cu 5 locuri la interior și un design modern.
B-MAX va înlocui modelul Fusion și va fi al cincilea minivan Ford după C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX şi Galaxy.
Minivanul este construit pe aceeași platformă cu Fiesta, având dimensiuni ceva mai generoase decât modelul de oraș: 4,06 metri lungime și 1,59 metri înălţime, oferind spațiu suficient pentru cinci pasageri.
B-MAX va mai rivaliza cu Citroen C3 Picasso și Hyundai ix20, și propune câteva soluții practice cum ar fi ușile spate glisante ce permit un acces facil al pasagerilor. Când se deschid uşile din faţă şi din spate, se formează un spațiu de acces în cabină de peste 1,5 metri lăţime.
Scaunele din spate poate fi pliate pentru a creşte capacitatea de încărcare. În cazul în care se renunță la locurile de pe rândul al doilea, capacitatea de stocare crește semnificativ, B-MAX fiind capabil să transporte obiecte de până la 2,35 metri lungime.
Monovolumul poate fi echipat cu jante de până la 18 inch roţi şi frână de parcare electrică.
Designul interior amintește de noul Focus, însă vine și cu elemente personale. Partea exterioară este tributară stilului kinetic, cu un accent deosebit pus nu doar pe latura dinamică ci și pe versatilitate.
Pentru propulsie, Ford optează pentru noua generație de motoare pe benzină "EcoBoost", oferind unități foarte eficiente, precum unitatea de trei cilindri de 1.0 litru cu sistem stop-start. Modelul de familie va primi și motorizări diesel TDCI.