Ford s-a angaja să dezvolte și să produce mașini electrice. Primul exponent este o versiune cu zero emisii din noua generație Focus. Acesta va sosi anul viitor și în Europa, momentan fiind disponibil doar pe piața nord-americană.
Modelul ecologic este propulsat de un motor de 125 CP capabil să dezvolte o viteză de top de 136 km/h. Modelul va putea acoperi distanțe de până la 200 km, la o singură încărcare a bateriilor, care poate dura trei-patru ore dacă se folosește o priză cu 240 V.
Sistemul de baterii utilizat este dezvoltat de LG Chem și are răcire cu lichid. Acelaşi circuit răcește, de asemenea, motorul electric și invertorul de putere.
Din punct de vedere estetic, Focus Electric renunță doar la acele detalii care la mașinile cu motor termic sunt vitale. Din acest motiv, partea frontală adoptă o bară de protecție nouă, mai compactă, cu o grilă motor poziționată central. Lipsesc proiectoarele de ceață, priza de ventilație superioară și fantele de aer laterale.
Ca şi alte vehicule electrice, Focus Electric nu are cutie de viteze, deşi la prima vedere maneta dintre scaunele față lasă această impresie, ea fiind doar o punte de legătură pentru diverse funcții.
În interior, tabloul de bord prezintă numeroase schimbări comparativ cu modelul obișnuit Focus.
Pe ambele laturi ale vitezometrului sunt două ecrane, care oferă informaţii valoroase în timpul condusului. Cele referitoare la sistemul electric pot fi văzute în detaliu pe un ecran amplasat deasupra consolei.