Audi duce mai departe propria filozofie cu care ne-a obișnuit în ultimii ani ”Progres prin tehnologie”. Noul A6 este dovada vie a acestui slogan devenit literă de lege pentru orice model cu patru inele. Schimbat total la partea de design exterior, luxos la interior, îmbunătățit tehnic și mai generos în termeni de confort cu viitorii clienți, A6 stabilește standarde de top în clasa medie.
A patra generație vine cu o caroserie ușoară, realizată în proporție de 20% din aluminiu.
La fel ca și în trecut, modelele pot avea tracțiune față sau integrală permanentă. Opțional poate fi echipat cu suspensii pe pernă de aer, receptor TV digital, sistem de vedere pe timp de noapte și de citire a semnelor de circulație.
Noul A6 are dimensiuni mai generoase, măsoară 4,92 m lungime, și ampatament de 2,91 m, ce garantează din start un grad de confort superior vechiului model.
Pe lângă spațiul interior mai mare, habitaclul plusează la capitolul aspect, acesta dovedindu-se o mostră de contemporană de bun gust și finețe. Interiorul preia detaliile de pe A7, oferind un nivel de calitate și un design exemplar.
Ca dotări de serie se regăsesc, pe linie de siguranță, un set de airbaguri față cu dublă deschidere și laterale față, airbag pentru cap, centuri de siguranță automate, sistemele anti-patinare ASR, diferențialul blocabil EDS și controlul stabilității ESP.
Din fabrică, modelul premium mai primește climatizarea automată, volanul multifuncțional acoperit cu piele, geamuri termoizolante cu tentă verde, oglinzile exterioare încălzite, cu reglaj electric, martor pentru presiune pneuri, servo-direcție electromecanică, sistem start-stop și de recuperare a energiei, jante din aliaj de 16 și 17 inch.
Disponibil în două versiuni de caroserie, A6 se comercializează cu o gamă de cinci propulsoare din care două unități pe benzină de 204 CP şi 300 CP, cu un consum mediu cuprins între 7,4 și 8,2 litri/ 100 km. Cei mai mulți clienți vor fi atrași de modelele diesel care vor oferi o unitate 2.0 TDI de 177 CP și trei două 3.0 TDI de 204 CP, 245 CP și 313 CP. Turbodieselul de 177 de cai putere generează un consum de numai 4,9 litri/100 km, acesta fiind și cel mai economic model al gamei. Celelalte două variante diesel consumă 5,2 litri respectiv 6,0 litri/100 km.
Există trei tipuri diferite de cutii de viteze, una manuală şi două automate-Multitronic (continuu variabilă) şi S tronic (cu dublu ambreiaj).