Seat este un novice pe segmentul mediu, unde producătorii aruncă în joc tot ce se poate mai bun. Şi poate că statutul de debutant poate fi o scuză în a folosi o platformă veche de Audi pentru primul vârf de gamă denumit Exeo. Debutul comercial al versiunii Sport Tourer, sau ST, are loc într-un moment foarte delicat pentru maşinile de clasă medie, unde vânzările nu mai sunt nici la nivelul celor de acum cinci ani.
Seat Exeo ST are trei linii de echipare, Reference, Style şi Sport, şi încearcă să surprindă prin dotări standard generoase şi o listă de opţionale la fel de bogată. Pe lângă avantajul de a folosi o platformă consacrată – exploatată şapte ani de Audi A4, modelul Seat vine cu o echipare standard bogată, un interior bine organizat şi spaţios, cu o tentă premium, şi motorizări noi ce îndeplinesc standardul de poluare Euro 5.
Filozofia sportivă care caracterizează în mod tradiţional automobilele Seat se regăseşte în fiecare detaliu al versiunii break, mai pregnant la exterior, unde liniile ascedente ale secţiunii frontale sunt dublate de un profil fin şi pasajele uşor pronunţate ale roţilor. Sub aspect estetic, Sport Tourer nu aduce nimic în plus sau deosebit faţă de Exeo Sedan, cu excepţia modificărilor impuse de apariţia unui pavilionul mai lung ce a împins montanţii C mai spate.
Un spaţiu mai mare pentru bagaje şi posibilitatea de a transporta diverse obiecte ca volum şi lungime, lucru valabil nu doar la interior, ci şi la exterior, graţie barelor de amarare foarte accesibile. Locurile din spate pot fi pliate, astfel că Exeo ST devine un cărăuşde nădejde în cazul în care volumul de bagaje depăşeşte spaţiul special rezervat acestora. Prin rabatarea banchetei, spaţiul de încărcare aproape se triplează ca volum.
Cu o gamă formată din cinci motorizări, Seat nu poate pretinde că are cea mai diversificată ofertă, dar cel puţin se poate lăuda cu propulsoare eficiente şi deopotrivă energice. Lista include trei motorizări pe benzină de 1,6 litri - 102 cai putere, 1,8 litri - 150 de cai putere, 2,0 litri - 200 cai putere şi două turbodiesel common-rail de 2,0 litri care dezvoltă 143 şi 170 de cai putere. Cu excepţia motorului de 200 CP, disponibil cu o cutie Multitronic, toate unităţile sunt cuplate la o cutie manuală cu şase trepte.
În echipare standard, Exeo ST beneficiază de şapte airbaguri, climatizare dual-zone, suspensii sport, sisteme de siguranţă activă – controlul tracţiunii, asistenţă la frânarea de urgenţă, programul electronic al stabilităţii, geamuri electrice, oglinzi încălzite şi jante de 16 inch. În sfera opţionalelor, regăsim faruri adaptive cu bi-xenon, volan multi-funcţional, funcţia pilot automat, senzori pentru parcarea cu spatele, inserturi din lemn şi un performant sistem audio marca Bose cu 10 difuzoare.