General Motors sărbătoreşte luna aceasta aniversarea a 85 de ani de la înfiinţarea departamentului de design. Cei 1.900 de angajaţi din cele 10 centre de design se concentrează asupra viitorului, având aceeaşi viziune. Aceștia vor să îi determine pe clienţi să se îndrăgostească de autovehiculele pe care le creează.
„Membrii echipei noastre globale au în comun pasiunea de a proiecta autovehicule astfel încât clienţii să dezvolte o legătură emoţională cu acestea”, a declarat Ed Welburn, vicepreşedintele departamentului internaţional de design al GM. „Ceea ce a fost valabil acum 85 de ani este valabil şi în prezent: Rolul unui proiectant este de a crea un exterior atrăgător cu proporţii bine echilibrate şi o ambianţă interioară care să îmbie la construirea unei relaţii ce se dezvoltă şi creşte.”
Fiecare dintre mărcile GM de autoturisme se distinge prin formă şi limbaj de celelalte, precum şi de alte mărci de pe piaţă. Modelele Cadillac şi Buick au cunoscut o reînnoire în materie de design, iar Chevrolet a devenit o marcă globală cu un limbaj de design recunoscut la nivel internaţional. Noile autovehicule care au contribuit la impulsionarea renaşterii companiei GM includ modelul sport Chevrolet Camaro, varianta sedan de dimensiuni medii Malibu şi autovehiculul compact Cruze; modelele Cadillac CTS Coupe, GMC Terrain, Buick Enclave şi LaCrosse.
Autovehiculul electric cu autonomie extinsă, câştigător a numeroase premii, Chevrolet Volt a început să fie produs în serie la doar 3 ani de la lansarea acestuia ca prototip. Modelul Volt a primit titlul „Autovehiculul anului în America de Nord” şi, împreună cu modelul european înrudit, Opel Ampera, premiul „Autovehiculul european al anului”.
Departamentul de design al GM are un rol esenţial în reînnoirea continuă a ofertei internaţionale de produse, care va avea drept rezultat înlocuirea a 70% dintre modelele din portofoliul actual în următorii trei ani.
GM a fost primul producător de autovehicule care a pus accentul pe designul auto. Pe data de 23 iunie 1927, Comitetul Executiv al General Motors a aprobat înfiinţarea unui nou departament pentru a „studia problema artei şi combinaţiilor de culori în ceea ce priveşte produsele General Motors”.
Departamentul de design al companiei General Motors este primul şi cel mai mare departament de design al unui producător de echipamente originale auto la nivel internaţional, având o reţea de 10 centre de design în şapte ţări.
Cei peste 1.900 angajaţi sunt responsabili cu dezvoltarea designului pentru toate prototipurile, autovehiculele de serie şi camioanele GM la nivel internaţional.
Centrele de design sunt amplasate în Statele Unite ale Americii, Germania, Coreea, China, Australia, Brazilia şi India.