Renault îi seduce pe iubitorii de mașini rapide cu o declinare de ultimă oră a celui care s-a făcut remarcat ca artizan al vitezei. Mégane R.S, modelul care la 6 ani de la apariția sa se laudă deja cu peste 20.000 de exemplare vândute în toată lumea, este una din cele mai interesante alternative din clasa sa, un rival de temut pentru Ford Focus RS și VW Golf R.
Elementul central, un motor de 2,0 litri, produce 250 de cai putere livrați doar punții față.
Propulsorul lui dispune de patru cilindri şi un sistem Twin-scroll care constă într-un turbo-compresor cu dublă intrare care eficientizează dinamica motorului. Puterea agregatului este deplină la 5.500 rpm, în timp ce transmisia manuală ajunge la potenţialul său maxim în treapta a şasea.
Propulsorul de 2,0 litri este o mai veche cunoştinţă a fanilor Renault, unitatea prezentă pe Megane RS fiind optimizată pentru a putea exploata resursele de putere alocate trenului de rulare faţă. Compacta sportivă este echipată cu tehnologii de vârf, precum RS Dynamic Management (un sistem care permite trei moduri ESP) și RS Monitor (telemetrie integrată).
În ecuaţia sportivei Mégane R.S intră un diferenţial autoblocant care îmbunătăţeşte momentele de tracţiune, în timp ce noile suspensii conferă stabilitatea necesară unui vehicul de performanţă unde fiecare caracteristică joacă un rol vital. Sistemele şi echipamentele tehnice din dotare sunt completate de o direcţie fermă şi reactivă.
Exteriorul maşinii abundă în elemente preluate de la conceptul Trophy, dezvăluit la Salonul Auto de la Paris, ceea ce face ca Mégane R.S să fie agresivitatea întruchipată. Jantele negre de 18 inch, spoilerul frontal cu o priză centrală de ventilaţie de dimensiuni mari, luminile LED poziţionate pe extremele unui ornament inedit, terminaţia cromată poziţionată central pe difuzorul spate sunt tot atâtea motive de admiraţie la adresa noii generaţii RS.
Aspectul sportiv este întregit de pragurile uşor bombate spre exterior, pasajele pronunţate ale roţilor, deflectorul spate şi etrierele roşii marca Brembo.
Pentru a se adapta la cererile clienților, noul Mégane R.S este disponibil în două variante de şasiu: Sport, pentru plăcerea cotidiană de a conduce şi Cup, pentru performanţe sportive, în special pe circuit.