Ferrari domină lumea mașinilor sportive, cartea de vizită a mărcii fiind impresionantă. De-a lungul anilor marca italiană s-a dovedit o adevărată pepinieră a legendelor în devenire, lucru care se întâmplă și astăzi aproape cu fiecare model în parte. O istorie aparte are 599 GTO.
Acesta este un derivat mai agresiv al celebrului 599 XX, un automobil care reflectă pasiunea pentru performanța supremă.
Acronimul GTO vine de la Gran Turismo Omologato și definește de fapt o serie limitată. Ferrari va fabrica în total 599 de bucăți.
Preţul de bază se ridică la 350.000 de euro.
Fulgerul din Maranello este vopsit în tradiționalul roșu Ferrari, excepție făcând doar pavilionul și oglinzile laterale, îmbrăcate în negru. Jantele ornate cu crom, prizele de aer pentru motor și capota cu patru fante de ventilare sunt câteva din elementele care individualizează capodopera italiană.
Dinamica de top este evidențiată de reacțiile fulminante ale mașinii la accelerație, demarajul de la 0 la 100 km/h fiind executat în numai 3,35 secunde. Potențialul acestui supercar este revelat și de viteza maximă de 335 km/h. Pe circuitul de la Fiorano, 599 GTO a reuşit să acopere un tur într-un minut şi 24 de secunde, fiind cu o secundă mai rapid decât Ferrari Enzo.
Performanțele extraordinare ale acestui model sunt posibile datorită noului motor V12, dezvoltat împreună cu inginerii echipei de Formula 1.
Unitatea generează 670 de cai putere, cu zece cai putere mai mult decât legendarul Ferrari Enzo. Resursele imense ale motorului combinate cu masa ușoară a mașinii, de numai 1.495 kg, sunt doar o parte principalii factori care au contribuit la stabilirea unui nou standard de referință pentru modelele din segmentului lui 599 GTO.
Bolidul este echipat cu un sistem de frânare din carbon ceramic și o structură complexă de sisteme electronice prin intermediul cărora tendițele de subvirare ale mașinii sunt practic anulate. Noul 599 GTO vine cu o componentă unicat. Special dezvoltate pentru rasatul model sportiv italian, pneurile Michelin dispun de un design al suprafeței de rulare orientat spre performanță maximă.