Ferrari a decis că a sosit timpul să iasă din tiparele obișnuite. Pe un segment ce devine tot mai aglomerat, noul FF se dorește cireașa de pe tort în clasa selectelor mașini în două uși, dar cu un interior de patru locuri. Cea mai recentă creație sub emblema Căluțului Cabrat vine cu detalii extrem de interesante sub raportul designului și performanțelor.
Desenat în atelierul celebrului Pininfarina, noul model dispune de o capacitate de încărcare de 450 de litri, care poate crește la 800 litri când scaunele spate sunt pliate.
Prescurtarea FF vine de la Ferrari Four, titulatură care face referire directă la cele două elemente distinctive ale noii mașini, și anume 4 locuri la interior și 4 roți motrice.
Elementul central al mașinii și de mare noutate, la nivel tehnic, este sistemul de tracțiune integrală botezat 4RM, ce se remarcă prin masa redusă. Fiind cu 50% mai ușor în greutate decât un sistem 4X4 convențional, acesta permite obținerea unei distribuții a greutății aproape perfectă, 47% pe puntea față și 53% pe puntea spate.
Ferrari susține că FF este un automobil revoluționar, capabil să ofere performanță excepțională și versatilitate. Măsoară 4.907 mm lungime, 1.953 mm lățime și 1.379 mm înălțime, dimensiuni ceva mai mici decât ale unei limuzine.
Sportivul model este pus în mișcare de un motor V12 cu injecție directă. Unitatea dezvoltă 660 de cai putere, rezultați dintr-o cilindree de 6,3 litri. Cu toate că dispune de 120 de cai putere în plus, FF este în termeni de consum și emisii mult mai bun decât Scaglietti.
Capitolul performanță ne dezvăluie o viteză de vârf de 335 km/h și un demaraj de la 0 la 100 km/h în numai 3,7 secunde.
Ferrari FF costă 250.000 de euro.