Alfa Romeo își continuă opera de modernizare a gamei sale cu sisteme de ultimă oră ce constituie o premieră pentru constructorul italian. Subcompacta Mi.To pare să fie platforma perfectă pentru a implementa noile soluții moderne orientate spre eficiență. O cutie automată era exact veriga lipsă din zestrea tehnologică a mărcii milaneze.
Până acum, juniorul Alfa Romeo a fost folosit ca rampă de lansare pentru revoluționarul motor MultiAir și a designului cu caracter pur sportiv.
Micul automobil în trei uși este desemnat să facă ”botezul” primei cutii semi-automate cu dublu ambreiaj al unui fabricant premium italian.
Acronimul vine de la "Twin Clutch Tehnologie" şi descrie utilizarea unui sistem cu două ambreiaje uscate. Treptele de viteză pot fi schimbate și în modul secvențial prin intermediul unor clapete aflate în spatele volanului. Trecerea dintr-o treaptă inferioară într-una superioară și invers se face lin, senzația de relaxare fiind permanentă la volan.
Cutia TCT este asociată motorului 1.4 TBi 16V MultiAir, care generează 135 de cai putere. Unitatea dispune standard de sistem start-stop.
Noua cutie semi-automată nu aduce nimic nou față de sistemul introdus de Volkswagen sub denumirea DSG. Structural vorbind, TCT este o cutie care înglobează două sisteme care acționează pe rând în funcție de parametrii motorului. Unul acționează doar pe palierul de viteze impare, 1, 3, 5, iar celălalt pe treptele pare, 2, 4, 6. Fiecare dintre acesta este echipat cu propriul ambreiaj uscat.
Noua cutie promite câteva avantaje. Conducătorul auto are parte de mai mult confort în timpul condusului, schimbarea automată a treptelor în traficul urban TCT fiind o adevărată mană cerească. Pierderile mici de cuplu și reducerea consumului sunt alte două bile albe ale noii transmisii. Comparativ cu cutia manuală cu cinci trepte, versiunea Mi.To echipată cu transmisia cu dublu ambreiaj ajută modelul de oraș să realizeze o economie de 0,3 litri de benzină/ 100 km parcurși. Consumul mediu declarat de producător este de 5,5 litri la 100 km, ceea ce corespunde unor emisii de 126 grame de CO2 pe kilometru.
Performanțele dinamice sunt un alt capitol la care noua cutie se remarcă. Versiunea de motorizare de 135 de cai putere cuplată cu transmisia TCT demarează de la 0 -100 km/h în 8,2 secunde, fiind cu 0,2 secunde mai rapidă decât modelul echipat cu cutie manuală. Viteza maximă asigurată de noua cutie este de 207 km/h.