Opel a dezvoltat un sistem revoluţionar de iluminare de siguranţă, cu ajutorul tehnologiei inteligente de iluminare cu matrice cu LED-uri. Această tehnologie de iluminare, care este complet nouă în industria auto, va oferi un nivel și mai mare de siguranţă la conducerea pe timp de noapte şi îi va asigura şoferului relaxare şi confort sporite. Opel este la ora actuală primul producător de autovehicule care testează în condiții reale un sistem de iluminare cu matrice complet integrat, în cadrul unor prototipuri.
Farurile cu matrice reprezintă o nouă abordare a tehnologiei de iluminare. În cadrul noului concept de iluminare pe bază de matrice faza lungă reprezintă întotdeauna modul standard, în locul utilizării fazei scurte ca setare implicită.
Prin adoptarea acestei abordări noi, faza lungă este prevăzută în permanență cu o funcţie anti-orbire şi se adaptează automat la condiţiile de trafic. În acest sens, iluminarea cu matrice asistă şoferul într-un mod inteligent, asigurând-i o experienţă de conducere lipsită de stres și menţinând în același timp cel mai înalt nivel posibil de siguranţă.
Sistemul de iluminare se adaptează la condiţiile de trafic curente mai repede decât orice altă soluţie care implică manevre din partea şoferului sau care se bazează pe elemente acţionate mecanic.
Aceasta în combinaţie cu camera video frontală Opel, care este amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare. De îndată ce senzorii camerei frontale detectează surse de lumină provenite de la autovehicule care se deplasează în faţa autovehiculului sau din sens opus, iluminarea în zona respectivă este redusă complet, în timp ce restul carosabilului rămâne puternic iluminat.
Acest sistem asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, în timp ce participanţii la trafic nu vor fi niciodată orbiţi.
Utilizarea LED-urilor în cadrul sistemului de iluminare cu matrice prezintă o serie de avantaje semnificative, întrucât noul sistem consumă mai puțină energie decât lămpile convenţionale cu halogen şi cele convenţionale. Acesta utilizează doar aproximativ jumătate din energia consumată de lămpile cu halogen. Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din patru segmente de iluminare.
Noul concept de iluminare cu matrice va fi utilizat treptat pentru toată gama de modele Opel în următorii ani, la fel cum s-a întâmplat şi în 2002, atunci când Opel a devenit primul producător de autovehicule care a introdus pe piaţă sistemul de iluminare de siguranţă AFL.