Volkswagen şi-a propus ca în 2018 să fie liderul de piaţă al maşinilor electrice. Ţelul va fi atins cu ajutorul emblematicului Golf, model care va fi oferit peste doi ani şi în versiune electrică. Germanii au pregătit pentru început mai multe modele de test, bazate pe conceptul funcţional Blue-e-motion, care au pornit într-un test prin Europa şi în câteva regiuni cu temperaturi extreme.
O flotă de 50 de modele Golf pur electrice Blue-e-motion va dezvălui punctele nevralgice ale primului automobil electric cu sigla Volkswagen şi va indica exact capacităţile maşinii ecologice.
Golf Blue-e-motion este pus în mişcare de un motor ce dezvoltă 115 cai putere şi un cuplu maxim ce atinge 270 Nm, valoare regăsită pe acest palier de putere doar la motoarele turbodiesel. Energia necesară funcţionării sistemului de propulsie electric este furnizată de baterii litiu-ion de 26.5 kw/h, capabile să asigure o autonomie maximă de 150 de kilometri.
Demarajul de la 0 la 100km/h se efectuează în 11,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 140 km/h pentru a conserva resursele maşinii.
Teoretic acesta ar urma să poarte amprenta estetică a viitorului Golf VII. Pentru a putea creşte autonomia de drum, compacta electrică germană va fi echipată doar cu componente de strictă necesitate, printre care aerul condiţionat şi sistemele de siguranţă. Cel mai greu echipament al maşinii este pachetul de baterii, care poate cântări şi 200 de kilograme. Volkswagen speră ca peste doi ani tehnologia să poată oferi sisteme mai uşoare, compacte şi cu o exploatare mai îndelungată.
Pentru o mai bună distribuţie a maselor, bateriile sunt poziţionate central între scaunele spate şi rezervorul de combustibil, soluţie care a penalizat foarte puţin spaţiul pentru bagaje, al cărui volum standard este de 237 de litri.
Graţie adoptării unor soluţii ingenioase la montajul componentelor, Golf Blue-e-motion cântăreşte doar 1.545 kg, cu doar 205 kg mai mult decât o versiune Golf cu motor turbodiesel.
Modelul de uzină Golf cu propulsie electrică va fi disponibil începând cu 2013.