Mercedes-Benz și-a dus la bun sfârșit promisiunea de a oferi mașini de lux în care consumul trece pe primul loc. Odată cu noul S 250 CDI, era limuzinelor economice începe să prindă contur, adeverind ceea ce puțini credeau că poate fi posibil. Modelul dispune de un motor cu patru cilindri și tehnologia BlueEfficiency, principalul suport pentru reducerea consumului.
Sub capotă se află un turbodiesel de 2,2 litri preluat de pe E-Klasse, ce generează 204 cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm. În echiparea acestuia intră a patra generație a sistemului de injecție directă tip rampă comună și un sistem cu două turbine pentru joasă și înaltă turbocompresie cu acționare pe plaje de turații diferite.
Mercedes a dezvoltat pentru propulsorul biturbo o nouă pompă de ulei, care lucrează pe două nivele de presiune. La viteze reduse sau în sarcină normală pompa funcționează la o presiune de numai 2 bari. Când viteza de deplasare este ridicată iar motorul este suprasolicitat, pompa de ulei trece la a doua treaptă de funcționare. Acest concept inovativ de control ajută ca lubrifierea și răcirea motorului să poată fi efectuate folosind o cantitate de energie semnificativ mai mică decât cu o pompă de ulei obișnuită.
Inginerii au modificat și sistemul de management termic al agregatului, care permite o încălzire mai rapidă la nivelul blocului motor, aceasta conducând evident la o scădere a consumului. Specialiștii Mercedes-Benz au redus și fricțiunea din zona sistemului de transmisie pe curea prin scăderea forțelor de tensiune. Turbodieselul mai este echipat și cu o pompă de vacuum cu fricțiune scăzută.
Sistemul de optimizare a consumului de combustil Eco start-stop, își face loc pe lista echipamentelor care participă activ la dozarea corectă a resurselor de energie. Acesta oprește funcționarea motorului în momentele staționării la semafor sau când aglomerația din traficul urban face imposibilă deplasarea pentru mai multe minute în șir.
Îmbunătățiri multiple s-au adus transmisei automate 7G-Tronic Plus în special la convertorul de cuplu și circuitul hidraulic, astfel fiind reduse vibrațiile în paralel cu creșterea răspunsului dinamic.
Grație acestor tehnologii, S 250 CDI este capabil să ofere un consum record de numai 5,7 litri/100 km. Limuzina impresionează și pe parte de emisii, cantitatea de dioxid de carbon pe kilometru fiind de doar 149 grame.