BMW nu va urma exemplul Mercedes de a strecura în fiecare gamă de modele câte o versiune sportivă. Mai ponderaţi, bavarezii aştern maşini de performanţă doar acolo unde ştiu că există un potenţial însemnat de profit şi imagine ce poate fi exploatat. Este și cazul lui Seria 5 GT, care cel puțin în prima generație nu va avea o versiune cu sigla M.
Oficialii BMW susțin că GT este cel mai luxos produs din familia noii generaţii Seria 5, un vârf de gamă autentic, iar apariţia unui model de performanţă nu s-ar potrivi deloc cu scopul pentru care a fost creat.
Pentru a compensa lipsa acesteia, Seria 5 Gran Turismo dispune încă de la debut de motorul twin-turbo V8 de 400 de cai putere regăsit pe varianta 550i.
Aceasta este şi singura care se poate ridica la pretenţiile unui şofat mai agresiv. Deloc surprinzător, BMW caută să descopere viitorilor clienţi o altă latură a luxosului automobil de patru locuri. Miza fiind eficienţa, germanii ar putea întregi propulsia cu motoare diesel cu patru cilindri de 143 şi 177 de cai putere.
Acestea se vor alătura unităților de 245 și 300 de cai putere.
BMW a introdus ulterior două versiuni xDrive, ce au în componență sistemul inteligent de tracțiune integrală permanentă, pe Seria 5 Gran Turismo disponibil încă de la lansarea doar cu tracțiune spate.