Mercedes oferă, pe lângă tradiționalele vehicule cu tracțiune spate, și o gamă de 48 de versiuni echipate cu sisteme de tracțiune integrală. Ultimul și cel mai nou în gama limuzinelor este CLS 4Matic. Nobilul coupe ce este echipat pentru prima oară cu o astfel de tehnologie 4x4 oferă stabilitate și tracțiune superioară.
Cunoscut sub denumirea 4Matic, sistemul de tracțiune integrală de la Mercedes va fi disponibil pe versiunile CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, cu o motorizare diesel de 265 de cai putere, și CLS 500 BlueEFFICIENCY, cu un propulsor pe benzină de 306 cai putere .
Versiunea 4Matic este mai scumpă în medie cu 1.500 – 2.000 de euro decât modelele cu tracțiune spate. Consumul, în funcţie de model, este cu aproximativ 0,2 la 0,6 litri la 100 km mai mult decât la un vehicul obișnuit fără sistem 4x4.
Principiul de funcționare permite acestui sistem 4x4 echipat cu un diferențial activ cu alunecare limitată cu lamele să împartă cuplul motor, astfel încât puntea față primește 45%, iar puntea spate restul de 55% din totalul forței provenite de la motor prin cutia de viteze.
Un dispozitiv intern poate muta cuplul după cum este necesar – în funcție de aderența la roți, cuplajul cu lamele fiind capabil să schimbe raportul până la 30:70.
Sistemul introdus pe proaspătul CLS este cea mai nouă generație a tehnologiei 4Matic.
Aceasta lucrează împreună cu sisteme electronice de gestiune precum ESP, ASR, 4ETS, ultimile două având rolul de a controla tracțiunea astfel încât o mare parte a cuplului motor să fie tradus prin mobilitate maximă pe suprafețe alunecoase. 4Matic acționează într-o fracţiune de secundă dacă aderența devine precară, iar mașina se află în imposibilitatea de a fi propulsată .
Ultima generație 4Matic se distinge prin eficienţă mai mare. Sistemul mecanic are o greutate mai mică, redusă cu 50-70 kg în funcție de model, și are un design mai compact.