Opel aruncă în luptă încă un derivat cu tentă ecologică prin care germanii sprijină mobilitatea eficientă şi respectul faţă de mediu. Ultima generaţie Astra dispune, la mai bine de patru luni de la apariţia sa, de o versiune ecoFLEX, ce se remarcă prin excelente peformanţe de consum şi ecologice. Creditată cu doar 3,7 litri la 100 km şi emisii de 104 g/km, Astra ecoFLEX se anunţă un competitor destoinic pentru Ford Focus Econetic şi Volkswagen Golf BlueMotion.
Nimic special la exterior, cu excepţia unor detalii ce fac diferenţa mai mult la nivel aerodinamic decât estetic. Linia generală îşi păstrează stilul dinamic, deşi vizual varianta ecoFLEX lasă pe alocuri impresia unei versiuni de intrare cu dotări minime. Opel introduce o mică inovaţie dispusă în dreptul grilei motor ce ajută la optimizarea aerodinamică. La viteze mici de deplasare un obturator activ permite aerului să pătrundă spre motor şi se închide automat la viteze ridicate pentru a înlesni curenţilor de aer să curgă spre umerii spate. Sub maşină s-au efectuat modificări subtile tot pentru ca fluxul de aer să aibă un parcurs mai uşor.
Unitatea din dotarea versiunii Astra ecoFLEX este o motorizare turbodiesel cu o cilindree de 1.3 litri, care generează 95 de cai putere. Motorizarea dispune de un bloc cu patru cilindri şi furnizează un cuplu maxim 190 Nm pe o plajă largă de turaţii, 1.750 – 3.250 rpm. Opel îşi echipează modelul ecologic cu sistem common-rail şi injecţie multiplă.
Turbina cu geometrie variabilă asigură o funcţionare liniară a motorului, oferind vivacitatea necesară în momentele de acceleraţie. Acesta este cuplat la o transmisie manuală cu 5 viteze, ale cărei trepte au fost modificate pentru a obţine eficienţă maximă în consum. Pentru a-i reduce emisiile, motorul este echipat standard cu filtru de particule (DPF) şi sistem de recirculare a gazelor arse (EGR), căruia i s-au adus o serie de îmbunătăţiri.
Avem în faţă cel mai eficient automobil de clasă compactă conceput vreodată de Opel. Modificările de ordin aerodinamic, optimizările pe parte tehnică şi adoptarea unor componente specifice maşinilor ecologice au condus spre rezultatele dorite.
Cât priveşte performanţele dinamice, acestea sunt departe de a oferi satisfacţie celui de la volan. Demarajul la 0 la 100 km/h este efectuat în 14,5 secunde, viteza de vârf fiind de 175 km/h.
Economicul Astra poate fi achiziţionat pe piaţa germană la un preţde 19.390 de euro. Astra ecoFLEX face parte dintr-o gamă de trei modele diesel, prietenoase cu mediul, ce utilizează sisteme şi dotări convenţionale pentru a reduce consumul şi emisiile.