Volkswagen deschide o nouă nișă în segmentul mediu. Cu ajutorul noului Passat Alltrack, marca germană pătrunde pe segmentul unor modele consacrate precum Volvo XC70 și Subaru Outback dar în același timp se vrea o alternativă la noul Peugeot 508 RXH. Bazat pe structura versiunii de familie Passat, noul vehicul este un crossover care preia elementele unui SUV și este capabil să ruleze fără probleme în teren accidentat.
Linia exterioară este completată cu bosaje din plastic și protecții din aluminiu pentru motor și rezervor.
Garda la sol este de 16,5 cm pentru a trece cu ușurință peste obstacole, Passat Variant având competențele unui SUV, oferind aerul familiar al unei mașini break.
Gama de motoare este alcătuită din două unități pe benzină de 160 şi 210 CP şi două diesel TDI de 140 şi 170 CP. Versiunile de 170 și 210 cai putere sunt singurele oferite standard cu tracțiune integrală 4Motion și transmisie automată DSG. Sistemul de tracțiune integrală trimite, în condiţii de aderenţă bună, 90% din cuplu la puntea față și 10% la puntea spate.
Consumul cel mai mic din gama de motoare, cifrat la 5,9 litri la 100 km, este realizat de versiunea de 140 CP cu tracțiune față.
Echipamentul standard include lumini de ceață, climatizator bi-zonă, volan multifuncţional, piele Alcantara, pilot automat, și inserții de culoare "Titanium silver" sau pedale din aluminiu.
Ca şi în Passat Variant, există diferite elemente pentru a configura spaţiul de marfă. Portbagajul are o capacitate de 603 litri. Volumul de încărcare al portbagajului ajunge la 1.731 litri prin rabatarea scaunelor spate.