Ford a dezvoltat prin eforturi proprii o nouă generaţie de motoare din aliaj pe benzină care va marca toate apariţiile din următorul deceniu şi poate chiar mai mult de atât. Denumită EcoBoost, gama este formată din unităţi de litraj mic spre mediu, cu putere litrică superioară şi performanţe pe măsură. Modele de top S-MAX şi Galaxy au primit noul motor 1.6 EcoBoost, însă planurile Ford indică o extindere treptată spre toate modelele sale, inclusiv Mondeo.
Atât viitorul Focus, cât şi noile C-MAX, respectiv Grand C-MAX vor avea în dotare o versiune EcoBoost, acelaşi propulsor de 1,6 litri.
Spre deosebire de acestea, Fiesta va primi o motorizare de 1,2 litri care va avea trei cilindri şi va putea satisface pretenţii diverse graţie celor 135 de cai putere şi cuplului maxim de 180 Nm disponibil de la 1.500 de rotaţii pe minut.
Agregatul va dispune de sistem turbo şi injecţie directă pentru a putea conferi vigoare, dar şi un consum just. Însă nu va fi de ajuns pentru Fiesta pentru a-şi ţine în frâu apetitul. Tehnologia de distribuţie variabilă va veni în ajutor, asigurând performanţe sportive, consum decent şi arderi mai bune în camera de combustie.
În prezent, Fiesta propune o gamă formată din patru motorizări pe benzină: 1,2 litri de 60 CP, 1,2 litri de 82 CP, 1,4 litri de 97 CP şi 1,6 litri de 120 CP.
Transplantul nu va fi efectuat mai devreme de intervalul 2012 -2013, când este plănuită introducerea versiunii Fiesta Facelift.