A3 e-tron este un preambul la viitorul A3 Hybrid, primul model compact al germanilor cu o motorizare benzină-electric. Conceptul ne oferă totodată și o imagine de ansamblu asupra liniei de design a sedanului A3. Acesta este cel de-al cincilea studiu prezentat de Audi sub denumirea e-tron, însă spre diferență de acestea, e-tron quattro, R8 e-tron, e-tron Spyder, A1 e-tron, conceptul de față nu mai este un model pur electric, ci unul hibrid.
Sub capotă se află un motor pe benzină TSI de 211 cai putere și un motor electric de 27 de cai putere. Deoarece bateriile acumulatoare cu o capacitate de 12 kWh se află în portbagaj, spațiul de stocare a acestuia scade cu 30 de litri față de cea a conceptului A3.
Puterea combinată a acestora este de 238 CP. Dacă cele două agregate funcţionează împreună, A3 Audi e-tron poate accelera de 0 la 100 km/h în 6,8 secunde și atinge o viteză maximă de 231 km/h.
Potrivit celor de la Audi, cu bateria încărcată complet, A3 e-tron poate călători până la 54 de kilometri fără ca motorul pe benzină să fie nevoit să funcționeze. Bateria este reîncărcată prin conectarea la reţea dar și în fazele de decelerare.
Cutia de viteze este automată cu dublu ambreiaj (S tronic), ce oferă posibilitate de a schimba treptele atât automat cât și manual, cu ajutorul unui selector aflat în spatele volanului.
Ca şi conceptul A3, prototipul A3 e-tron măsoară 4,44 m lungime, 1,84 m lăţime şi 1.39 m înălţime. Ampatamentul său de 2.63 m este mai generos decât la actualul A3, dar mai mic decât la versiunea curentă A4 Sedan.