Opel este în sărbătoare. Manufacturierul german a anunțat producerea autovehiculului cu numărul 11 milioane la fabrica Figueruelas, din Spania. Modelul aniversar este un Meriva Cosmo 1.7 CDTI de 110 cp cu transmisie automată cu 6 trepte de viteză.
Autovehiculul jubiliar este destinat unui client din Italia, una din cele mai importante piețe pentru acest monovolumul de succes al Opel.
Datorită sistemului de portiere spate FlexDoors cu balamalele amplasate în partea posterioară, liderul segmentului european oferă un acces facil și comod în habitaclu.
Meriva este primul şi singurul vehicul care a primit mult dorita apreciere AGR pentru tot sistemul său ergonomic (AGR = Aktion Gesunder Rücken – Acţiune pentru un spate sănătos) incluzând FlexDoors, sistemul de scaune FlexSpace, scaunele opţionale ergonomice sport şi sistemul complet integrat de transport biciclete FlexFix .
„Autovehiculul cu numărul 11 milioane, care s-a întâmplat să fie un Opel Meriva, este rezultatul efortului comun depus de multe persoane de-a lungul timpului. Lor li se datorează succesul de astăzi”, a declarat Antonio Cobo, directorul general GM Spania.
Vestea privind producerea în Spania a autovehiculului cu numărul 11 milioane vine în momentul în care Opel și-a îmbunătățit semnificativ oferta pentru modelul Meriva. Acest model tocmai a fost echipat cu motoare optimizate care dezvoltă o putere mai mare, având cu toate acestea un nivel mai scăzut al consumului de carburant.
Tehnologia Start/Stop ce permite reducerea consumului de carburant va fi acum disponibilă pentru toate variantele de putere ale motorului pe benzină de 1,4 l. Consumul a fost redus suplimentar de la 5,9 la 5,7 litri/100 km. De asemenea, inginerii au dezvoltat o nouă combinație cu o transmisie cu 6 trepte de viteză care favorizează atingerea unui cuplu de 200 Nm, cu 14 % mai mare decât în cazul variantei cu transmisie cu 5 trepte de viteză.
Sistemul de propulsie disponibil acum pentru modelul Meriva are o putere mai mare cu 10 cp decât versiunea precedentă 1.7 CDTI cu transmisie automată, având cu toate acestea un nivel de emisii de CO2 de numai 160 g/km – cu 8 g/km mai puțin decât predecesorul său.
Un motor pe benzină cuplat la o transmisie automată este pregătit de lansare și va fi disponibil în scurt timp.