Mercedes-Benz este prezent în liga maşinilor ultrarapide încă din anii ’50, când se lansa celebrul 300 SL Gullwing. Tradiţia este dusă astăzi mai departe de SLS AMG, supercarul ce împarte acelaşi segment de elită al clasei sport cu Aston Martin DBS, Ferrari 599 GTB şi Audi R8.
Dezvoltată împreună cu colegii de la AMG, noua sportivă de top păstrează tracţiunea pe puntea spate, dar dispune de un propulsor V8 de 571 de cai putere.
Motorul cu o cilindree de 6.300 cmc este amplasat în spatele axei frontale şi va dispune de o cutie automată cu şapte trepte de viteză, botezată SpeedShift, ce promite performanţe răsunătoare şi un comportament rutier de invidiat.
Cu ajutorul unui sistem denumit Race Start, noul model sprintează de la 0 la 100 de km/h în doar 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 317 km/h. Consumul mediu este cifrat la 13,2 litri la 100 km, în condiţiile în care masa maşinii este de de 1.620 kg.
SLS AMG dispune de dotări unice în familia de modele Mercedes: frâne din carbon ceramic, un şasiu realizat integral din aluminiu, cu o structură avansată care înseamnă nu doar o masă mai uşoară de propulsat, ci şi o rezistenţă sporită la impact.
Supercarul este echipat cu o transmisie AMG SpeedShift cu 7 trepte şi ambreiaj dublu ce permite schimbarea rapidă a treptelor de viteză, fără pierderi de putere, în mai puţin de 100 de milisecunde.
Bolidul dispune de portiere de tip fluture, cu o deschidere de 70 de grade, şi o repartiţie aproape perfectă a maselor pe punţi, 48% faţă şi 52% spate.
Interiorul îmbrăcă forme pur sportive asortate cu materiale fine, inserţii din fibră de carbon şi ornamente din metal. SLS AMG este primul supercar 100% Mercedes, după o perioadă bună de timp în care vârful de lance al gamei era nimeni altul decât celebrul SLR dezvoltat împreună cu foştii parteneri de Formula 1, englezii de la McLaren.