Porsche a acceptat cu greu prezenţa unui diesel pe maşinile sale. Premiera a fost semnată în februarie 2009, odată cu apariţia primelor exemplare Cayenne diesel. Numărul versiunilor pe motorină va creşte iar o certitudine în acest sens este viitoarea generaţie Boxster.
Plănuită să apară chiar anul viitor noua serie va include şi un model cu motor turbodiesel, o premieră absolută în rândul sportivelor Porsche. Boxster va beneficia de un motor V6 de 2,7 litri de origine Audi ce va fi cuplat la o cutie semi-automată PDK cu şase trepte. Propulsorul va dezvolta aproape 200 de cai putere şi un cuplu maxim de 500 Nm. Echipat cu tehnologia de injecţie common-rail şi filtru de particule, motorul va fi silenţios şi va respecta normele de poluare Euro 6.
Porsche va atrage în special clienţii care îşi doresc o maşină sport dar cu un consum mai moderat şi cu prestaţii apropiate versiunilor pe benzină.
Producătorul german ţine totuşi să-i liniştească pe fanii acestui model, spunând că nu intenţionează să extindă gama de motoare diesel, însă mulţi sunt conştienţi că Porsche nu se va putea ţine de cuvânt.
Cum motorizările diesel sunt astăzi mai puţin poluante decât cele pe benzină, singura şansă pentru constructorul de automobile sportive de a mai putea rezista pe piaţă în condiţiile unor norme foarte stricte de poluare este să aducă propulsoare pe injecţie directă de litraj mai mic cât şi agregate diesel.
Germanii mai declară că viitorul Boxster va beneficia de un agregat de 2,0 litri TFSI de 204 cai putere şi un motor cu şase cilindri ce va genera peste 250 de cai putere.