Chevrolet anunţă îmbunătăţirile aduse structurii autovehiculului şi sistemului de răcire a bateriei pentru Volt. Acestea au rolul de a preveni un incendiu de natură electrică la baterie, la câteva zile sau săptămâni de la producerea unei coliziuni grave. Îmbunătăţirile vin în urma unei evaluări preliminare a NHTSA (Administraţiei Naţionale a Siguranţei Traficului pe Autostradă).
Pe 25 noiembrie 2011, Administraţia Naţională a Siguranţei Traficului pe Autostradă a iniţiat o evaluare preliminară în urma unui test de impact cu o baterie care a provocat un incendiu electric la şase zile după coliziune.
Până la finele anului 2011, deţinătorii de autovehicule Volt au parcurs aproape 20 de milioane de mile fără să înregistreze nici măcar un incident similar rezultatelor înregistrate în cadrul testelor iniţiate de Administraţia Naţională a Siguranţei Traficului pe Autostradă.
Chevrolet va iniţia un program pentru a proteja suplimentar bateria Volt împotriva producerii unui incendiu electric care ar putea surveni la câteva zile sau săptămâni de la impactul lateral grav. Modificările vor consta în: consolidarea unei anumite părţi a structurii de siguranţă a autovehiculului Volt pentru a spori nivelul de protecţie a bateriei în eventualitatea producerii unei coliziuni laterale grave; montarea unui senzor în rezervorul sistemului de răcire a bateriei pentru a monitoriza nivelurile lichidului de răcire; echiparea rezervorului sistemului de răcire a bateriei cu un suport de siguranţă pentru a ajuta la prevenirea supraalimentării cu lichid de răcire.
Chevrolet a efectuat patru teste de coliziune pentru a testa îmbunătăţirile aduse modelului Volt. Rezultatele au fost cele scontate. Nu a existat nici o intruziune în pachetul de baterii şi nici o o scurgere a lichidului de răcire în nicunul din aceste teste.
Oficialii Chevrolet declară că „bateria Volt şi proprietăţile chimice ale celulelor acesteia nu au suferit nici o schimbare ca urmare a acestor iniţiative. Am testat sistemul bateriei modelului Volt pe parcursul a mai bine de 285.000 de ore de funcţionare sau 25 de ani”. Modificările şi îmbunătăţirile vor fi valabile pentru toate modelele Volt, inclusiv pentru cele vândute în Europa.