BMW vine cu noi soluţii inteligente pentru îmbunătăţirea sistemului hibrid. Prima generație ActiveHybrid 5 reuneşte, în premieră, un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, un sistem de transmisie electrică şi o cutie de viteze automată cu opt trepte. Tehnologia ActiveHybrid introduce în această combinaţie şi o gestiune inteligentă a energiei, controlată cu mare precizie şi extrem de eficientă.
Motorul aflat în echiparea modelului BMW ActiveHybrid 5 - propulsor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie TwinPower Turbo, care dezvoltă 306 hp - este acelaşi care se află în echiparea modelului BMW 535i şi care este apreciat pentru puterea de tracţiune şi eficienţă. Motorul electric, care dezvoltă 55 CP, este alimentat cu energia provenită de la un acumulator litiu-ion foarte performant, integrat în portbagaj.
La viteze de până la 60 km/h, BMW ActiveHybrid 5 poate opera în modul pur electric pentru emisii zero în trafic urban. Acumulatorul litiu-ion poate stoca suficientă energiei pentru a oferi o autonomie electrică de până la patru kilometri la o viteză medie de 35 km/h. Motorul cu ardere internă este pornit doar atunci când conducătorul doreşte mai multă putere şi este activat automat. Motorul electric oferă o funcţie "boost" pentru a suplimenta motorul cu ardere internă în momentul accelerării. Puterea combinată maximă este de 340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Newton metri. Prin utilizarea celor două motoare, BMW ActiveHybrid 5 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde.
Specificaţiile şasiului de la BMW ActiveHybrid 5 includ punte faţă cu suspensie cu dublu braţ şi punte spate integrală, servodirecţie electromecanică, sistem de frânare foarte performant şi jante de 17 ţoli, din aliaj. Dynamic Damper Control (amortizoare controlate electronic) este disponibil opţional. Sistemul Dynamic DSC / controlul dinamic al stabilităţii include şi funcţii precum controlul dinamic al tracţiunii), controlul frânării în viraje, DBC / controlul dinamic al frânelor, Fading Compensation (compensarea supraîncălzirii frânelor),.
Dotările de siguranţă specifice unui hibrid, care protejează acumulatorul litiu-ion şi electronica de putere, sunt integrate în conceptul vast de siguranţă pasivă şi activă integrată. În cazul unei coliziuni, componentele structurale foarte rezistente şi zonele extinse de deformare contribuie la menţinerea forţelor de impact departe de celula pasagerilor şi de componentele transmisie hibrid.