Mazda face diferenţa în industria automobilistică prin trei lucruri: motorul rotativ, filozofia de design Zoom-Zoom şi roadsterul MX-5. Ultimul a devenit un element de referință pentru segmentul din care face parte, prin simplul fapt că este o sinteză a unui lung şir de reuşite obţinute fără întrerupere în decursul a două decenii. Timpul însă îşi lasă urmele şi pe maşinile de succes, din acest motiv MX-5 a intrat sub lupa designerilor ce au remodelat cu delicateţe formele exterioare.
Modificările aduse decapotabilei sport de două locuri sunt concentrate în special la partea din faţă.
Blocurile optice sunt neatinse, cu un mic amendament la partea de jos unde farul a fost alungit. Pragurile sunt uşor evazate iar spoilerul - îmbunătăţit aerodinamic, s-a debarasat de semnalizatoare, în timp ce proiectoarele de ceaţă, încadrate de un material din plastic negru, sunt găzduite într-un locaş ce imită forma blocurilor optice.
Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv şi dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-şi menţină poziţia deţinută în prezent pe piaţă.
La partea de propulsie, oferta este neschimbată, gama agregatelor fiind formată din unităţile pe benzină de 1.8 litri - 126 cai putere şi 2.0 litri - 160 cai putere. Cutia de viteze manuală cu 6 rapoarte disponibilă pe motorul de 2.0 litri a fost revizuită pentru ca trecerea de la o treaptă la alta să fie mai lină şi confortabilă.
Pentru prima oară clienţii europeni pot alege, în cazul transmisiei, şi o cutie automată cu 6 rapoarte, de tipul Activematic, aceasta având o opţiune care permite schimbarea manuală a treptelor de viteză.
Inginerii japonezi au avut misiunea de a îmbunătăţi comportamentul rutier al maşinii, schimbările efectuate la suspensiile faţă traducându-se prin răspuns mai ferm şi direct la abordarea virajelor.
Îmbunătăţirile aduse versiunii roadster coupe cu pavilion escamotabil din metal, sunt destul de puţine, ele fiind resimţite la interior, unde nivelul decibelilor a fost diminuat simţitor. Mazda a izolat zona suspensiilor şi plafonului cu un material special reuşind să reducă zgomotele în timpul mersului, prin aceasta asigurând şi un grad sporit de confort psihic.
Până în prezent Mazda a comercializat aproape 900.000 de unităţi vândute din gama decapotabilei, ajunsa la cea de a treia generaţie.