Seat devine treptat o marcă globală, exclusivitatea acordată zonei europene urmând să fie ”ridicată”. Nu mai departe de anul acesta brandul iberic își va face apariția în China, anunțul fiind făcut în cadrul unei conferințe de presă chiar de directorul executiv James Muir. Debutul pe cea mai mare piață auto din lume poate însemna readucerea mărcii pe profit, dar și creșterea producției la principala uzină auto din Spania.
Primele modele Seat care vor ajunge în China sunt două sportive de top.
”Seat va debuta pe piața chineză cu versiunile de performanță Ibiza Cupra și Leon Cupra” susține Muir.
Spre diferență de Skoda, o altă subsidiară a grupului Volkswagen, care se vinde de ceva timp în India și China, creațiile Seat sunt regăsite doar în Europa. Excepție face doar Mexic, țară aflată în relații foarte apropiate cu Spania.
James Muir crede că debutul Seat pe imensa piață a Chinei vine la timpul potrivit.
”Modelele noastre se adresează unei noi generații de clienți chinezi, clienți tineri care apreciază produse orientate spre design. Sunt persoane care își cumpără mașina din propriile venituri, interesate să aibă mașini care exprimă personalitatea lor”, apreciază scoțianul James Muir.
Modelele pentru clienții din China vor fi livrate din Europa, de la uzina Martorell, care funcționează la jumătate din capacitate, pentru a acoperi golul de producție și pierderile generate de aceasta.
Seat ar putea apela la un moment dat la un parteneriat cu unul dintre producătorii chinezi, SAIC și FAW, care colaborează cu grupul Volkswagen, doar dacă cererea pentru mașini din import va coborî sub actualul nivel.