Audi va miza în viitor și pe mașini sport electrice. Constructorul german se prefigurează deja ca unul dintre liderii segmentului verde al modelelor de performanță, pe care îl va inaugura chiar anul viitor. Gama e-Tron va deschide drumul pentru o nouă generație de sportive eco, formată pentru început din două modele de sine stătătoare.
Surse din interior au confirmat că Audi se pregătește de ”revoluția electrică”. Noile mașini sport cu propulsie electrică vor fi denumite simplu Audi E, litera urmând să fie însoțită de o cifră, la fel ca în cazul modelelor actuale.
Primul care va intra în fabricația de serie va fi e-Tron, plănuit pentru lansare la sfârșitul anului acesta, iar fratele mai mic al acestuia, e-Tron II, va urma în 2013.
”Suntem pregătiți pentru a intra în noua eră a mașinilor de performanță ecologice”, susține un oficial din departamentul de dezvoltare al Audi. Același oficial a mai spus că pentru a fi competitivi, bolizii electrici au nevoie de numeroase soluții inovatoare. Acestea se vor regăsi și pe e-Tron II, care va avea caroserie din fibră de carbon, structura șasiului din aluminiu, realizată după un concept unic ASF – Audi Space Frame, baterii compacte cu greutate redusă.
Multe dintre detaliile versiunii concept vor fi transferate direct pe mașina de serie.
Masa ușoară, aerodinamica fluidă a formelor și, nu în ultimul rând, valoarea imensă a cuplului motor - 2.650 Nm - influențează performanțele sportivei de buzunar.
Audi e-Tron II în versiunea concept demarează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și poate sprinta de la 60 la 120 km/h în numai 5,1 secunde. Propulsia va fi asigurată de două motoare electrice, care pun în mișcare conceptul ce cântărește 1.350 de kilograme, puterea cumulată a acestora fiind de 204 cai putere.
Viteza maximă este limitată la 200 de kilometri pentru a putea oferi o autonomie decentă.
Sunt necesare 11 ore pentru încărcarea bateriilor, însă e-Tron II poate să-și facă ”plinul” în numai două ore, dacă se apelează la o priză de 400 V.