Maserati începe să dea fiori competiţiei, cu un automobil capabil să pulverizeze nume sonore atât pe linie de performanţă cât şi ca design. Ravisantul Quattroporte devine un rival de temut pentru Porsche Panamera Turbo și noul Aston Martin Rapide, odată cu lansarea versiunii Sport GT S ce îmbină spiritul sportiv cu somptuozitatea unui automobil nobil.
Quattroporte Sport GT S dispune de noi suspensii sport autoreglabile, şi amortizoare semi-rigide. Italienii au dotat luxosul vehicul cu un propulsor V8 de 4,7 litri ce produce 440 de cai putere cuplat o transmisie manuală cu şase trepte ce poate fi acţionată de pe volan prin intermediul unor padele.
Motorul înglobează un software nou de management, care îl ajută să schimbe treptele de viteză mai repede.
La nivelul exteriorului, grila motor se remarcă prin detaliile fumurii poziţionate vertical şi emblema vopsită în roşu. Farurile sunt de asemenea fumurii iar spoilerul prezintă uşoare modificări de ordin aerodinamic. Pentru a continua nota de exclusivitate, portierele primesc finisaje de culoare neagră iar ţevile ovale ale eşapamentului sunt vopsite în culoarea caroseriei, la fel ca şi mânere uşilor.
Versiunea de top a noului sedan sportiv este ornată la interior cu piele perforată Alcantara, în timp ce varianta de bază dispune de o tapiserie realizată dintr-un material compozit, foarte rezistent la uzură, denumit Titantex.
Zonele centrale ale habitaclului, scaunele, panelul portierelor, coroana volanului sunt îmbrăcate în piele, o combinaţie de top între Poltrona Frau şi Alcantara. Finisajele planşei de bord sunt realizate din carbon şi acompaniate de inserturi din aluminiu ce întăresc natura sportivă a berlinei GT. Pe lângă elementele sale distincte, noul model beneficiază de câteva optimizări ale trenului de rulare. Arcurile au fost întărite iar amortizoarele au fost modificate pentru a îmbunătăţi nivelul de confort la rulare şi ţinuta de drum.
Garda la sol a fost coborâtă iar sistemul de evacuare este echipat cu o supapă care ajută motorul să fie silenţios când se rulează în ciclu urban. Sportiva de lux este dotată cu un sistem tehnologic inovativ pentru partea de frânare, sistem dezvoltat alături de Brembo care permite scurtarea distanţelor de frânare şi creşterea rezistenţei la temperaturi, fără a suprasolicita echipamentele (discuri de frână, etriere, plăcuţe). Quattroporte Sport rulează pe jante de 19 inch şi opţional pot fi alese cele de 20 inch.