Renault este unul dintre constructorii care domină în segmentul maşinilor de oraş. Graţie unei game diverse, francezii atacă pe toate fronturile, însă un singur model a izbutit să facă faţă concurenţei. Clio, una din vedetele segmentului supermini, este de ceva timp în atenţia publicului cu o versiune restilizată ce afişează un design mai elaborat, cu elemente stilistice noi, regăsite în special la secţiunea frontală.
Vehiculul francez este primul din segmentul său care a obţinut cotaţia maximă posibilă, cinci stele, la testele de siguranţă EuroNCAP.
Anul trecut Clio a devenit al treilea model ca vânzări în clasa subcompactă după For Fiesta și Volkswagen Polo. În Franța, Italia și Spania este cea mai bine vândută mașină din segment, la fel ca și versiunea sportivă RS ce bifează la același capitol.
Versiunea actuală vine cu unele modificări de substanţă la interior care au vizat, în special, calitatea materialelor şi a finisajelor. Interesant este faptul că numărul liniilor de echipare a crescut de la trei la patru, astfel că posibilitatea de a alege o variantă mai aproape de dorinţa clientului a crescut în raport cu vechiul model.
Clio cântărește cu puțin peste 1 tonă și are ca dotări standard aer condiţionat, ABS+AFU, airbaguri frontale adaptabile pentru şofer şi pasager, computer de bord, direcţie asistată electric, închidere centralizată.
Dimensiunile sale compacte, lungime 4.027 mm, înălţime 1.497 mm, lăţime 1.720 mm, îl transformă într-un automobil prietenos în deplasările prin oraș, micul muschetar remarcându-se prin agilitatea sa în trafic sau în manevrele pe spații înguste.
Gama de motorizări este formată din trei motoare pe benzină de 75, 100 şi 110 cai putere şi două diesel common-rail de 70 şi 85 de cai putere. Motoarele diesel dCI se remarcă prin consumul scăzut de carburant, de la 4 litri/100 km, şi emisiile poluante reduse ce respectă standardele Renault Eco2.
Clio este disponibil în două versiuni de caroserie, hatchback şi break, cu trei niveluri de echipare.