Suzuki ridică pretenţii extrem de mari care pun deja concurenţa pe gânduri.
Deşi nu se poate spune că are o experienţă sănătoasă, marca japoneză flutură promisiuni în clubul prosper dar exigent al sedanurilor de clasă medie unde păşeşte foarte încrezătoare alături de Kizashi. Definit ca un model sportiv orientat spre clasa premium, acesta îmbină confortul, fineţea şi dinamica într-un mod armonios, aşa cum niciodată nu s-a mai văzut la Suzuki.
Kizashi se anunţă un rival de temut pentru Opel Insignia şi Volkswagen Passat. Sedanul japonez are dimensiuni exterioare normale pentru segmentul căruia i se adresează - 4.650 mm lungime, 1.820 lățime, 1.480 mm înățime, însă din acest punct de vedere nu se ridică deasupra concurenţei.
Bazat pe conceptul cu același nume, Kizashi afișează o linie estetică ce îmbină linia sportivă a părții frontale cu un profil curat dar impunător și o secțiune spate robustă și expresivă. Interiorul subliniază în mod sugestiv tendința observată și la exterior, unde pasiunea pentru elementele de natură premium devine o obsesie.
De altfel, Suzuki își caracterizează habitaclul ca fiind proporțional și practic, ornat cu materiale de clasă, și destinat să satisfacă o clientelă cu gusturi exigente, care își îndrepta până acum atenția doar spre sedanuri de lux.
Kizashi este disponibil în versiunea cu tracţiune faţă sau integrală i-AWD cu o singură motorizare, unitatea de 2,4 litri de 178 de cai putere și 230 Nm cuplu maxim. Consumul mediu anunțat este de numai 7,9 litri la 100 km. Partea de transmise include o cutie manuală cu 6 trepte şi una automată cu variaţie continuă ce poate fi gestionată şi de pe volan cu ajutorul unor padele.
Sedanul oferă standard 8 airbaguri, sistem de climatizare duală, ABS, un sistem avansat al programului electronic de stabilitate ESP, geamuri electrice, distribuția forței de frânare, martor presiune şi echipament audio marca Rockford Fosgate.
Ca o noutate, sedanul de top al japonezilor este echipat cu o tehnologie unică denumită SVDC - Synergetic Vehicle Dynamic Control, un sistem care controlează și adaptează instantaneu dinamica mașinii la stilul de condus al șoferului, intervenţiile realizându-se foarte fin.