Nissan prezintă un nou concept îndrăzneţ pentru viitorul diviziei de performanţă Nismo. Nissan Juke Nismo este fără îndoială una din atracţiile Salonului Auto de la Tokio, oferind primele indicii privind o versiune sport premium a crossover-ului de mare succes.
Având un design aparte, Nissan Juke a redefinit segmentul auto B, renumit pentru gradul ridicat de concurenţă, însă Juke Nismo Concept este chiar mai spectaculos. Are o gardă la sol mai joasă, este mai lat şi are un aspect mai solid. Chiar şi imobilă, această maşină este în mod evident una de performanţă.
Conceput pentru un public ce iubeşte maşinile şi caută un model care să reflecte o personalitate puternică, Juke Nismo Concept amplifică această combinaţie unică a maşinii standard, între agilitatea de autovehicul compact, reacţiile similare unui coupé şi puterea unui SUV.
„Succesul la nivel internaţional al vânzărilor modelului Nissan Juke a dovedit dincolo de orice îndoială că într-adevăr clienţii caută ceva diferit”, a declarat Andy Palmer, Vicepreşedinte executiv Nissan. „Juke Nismo Concept reprezintă următorul nivel. Este energic, distinctiv şi foarte atrăgător.”
Finisat cu culorile obişnuite Nismo, alb perlat cu accente de roşu, Juke Nismo Concept prezintă un kit de caroserie creat de specialiştii în aerodinamică ai Nismo, ale căror abilităţi s-au dezvoltat în cadrul perfecţionării caroseriilor maşinilor de curse.
Printre componentele noi se numără bare de protecţie faţă şi spate mai joase şi modificate, aripi mai late şi praguri laterale.
Modelul grilei a fost restilizat, în timp ce spoilerul hayonului a fost modificat prin adăugarea de elemente laterale care controlează fluxul de aer mai eficient. Chiar şi forma retrovizoarelor a fost schimbată pentru a optimiza randamentul aerodinamic al maşinii şi a reduce înălţarea faţă şi spate fără a mări rezistenţa la deplasare.
Această reducere a înălţării implică o creştere a suprafeţei de contact a pneurilor cu carosabilul pentru o mai bună aderenţă, care este obţinută, de asemenea, prin introducerea noilor jante de aliaj stilate de 19 inch.
În mod evident, noutăţile aduse de echipa Nismo se extind şi la şasiu, care a fost coborât şi care a devenit mai compact prin utilizarea de piese brevetate care vor fi disponibile în catalogul extins al pieselor Nismo, în timp ce motorul turbo cu injecţie directă, pe benzină, de 1,6 litri, a fost „tunat” pentru a genera mai multă putere şi un randament crescut.
Habitaclul conceptului a fost, de asemenea, modificat de Nismo, astfel că acele componente care interacţionează cu simţurile vederii, auzului, aspectului şi atingerii ale şoferului, precum volanul, pedalele, indicatoarele, mânerul schimbătorului de viteze şi finisajele uşilor, au fost restilizate pentru o mai mare implicare a şoferului în timpul conducerii autovehiculului.