Skoda are mână liberă să atace poziţiile ocupate de Volkswagen pe diverse segmente. În viitorul apropiat cehii vor dezvolta două noi modele care le asigură accesul în eșaloanele compact și medie ale clasei monovolumelor. În prezent singurul model MPV este Roomster, care anul acesta beneficiază de o versiune îmbunătățită estetic și tehnic.
Planul Skoda prevede lansarea a două modele. Primul va fi un minivan construit pe platforma viitoarei Fabia. Acesta se va evidenţia prin designul original al exteriorului şi latura practică a interiorului. Aflată în plin proces de dezvoltare, viitoarea maşină de familie se anunţă, încă de pe acum, una din revelaţiile segmentului.
„Când va sosi, noul MPV produs de Skoda va fi diferit de tot ceea ce se va găsi la momentul respectiv pe piaţă”, susţine un oficial ceh care nu a dorit să-şi dezvăluie identitatea.
Destinat să rivalizeze cu Opel Meriva, liderul suprem în clasa vehiculelor MPV subcompacte, modelul Skoda va încerca să ”fure” și clienţii altor două automobile de succes, Nissan Note şi Citroen C3 Picasso.
Presiunea cehilor pe sectorul monovolumelor va continua să se resimtă şi mai acut peste doi-trei ani, atunci când este preconizat debutul unei maşini de familie de şapte locuri.
Este al doilea model inedit în gama cehilor, plănuit să apară în 2012, model ce va intra în raza de acţiune a noilor generaţii Ford C-MAX, Renault Scenic și Volkswagen Touran.
Din informaţiile existente în prezent, Skoda intenţionează să plaseze noul MPV între Touran şi Sharan, compania cehă limitând investiţiile la un singur vehicul în loc de două. Dimensiunile exteriorului vor fi peste monovolumele de talie medie iar interiorul comparabil ca nivel de confort cu cele din clasa mare.
„Avem discuţii foarte multe pe această temă. Este, cu certitudine, unul dintre produsele noastre viitoare”, susţine Eckhard Scholz directorul tehnic Skoda. „Noul model nu va fi o copie după Volkswagen Sharan sau Seat Alhambra. Avem foarte multe idei asupra designului”, îi asigură germanul pe fanii mărcii cehe.
Lansarea celor două monovolume face parte din noua strategie a mărcii Skoda care prevede creşterea volumul de vânzări la 1 milion de unităţi în anul 2012.