Renault speculase în urmă cu câţiva ani lipsa unui model de mici dimensiuni care să satisfacă dorinţele familiilor de tineri cu venituri mai modeste. Găselniţa avea să reprezinte o clasă nouă de automobile, mini-MPV, ce va schimba perspectivele asupra vehiculelor citadine. Aşa s-a născut familia de modele Modus/Grand Modus, din dorinţa de a oferi o citadină ieftină de statura unui monovolum.
La patru ani de la apariția sa, francezii aplică mici retușuri la exterior și interior în speranța de a spori vânzările acestui model primit cu destulă răceală de europeni.
Monovolumul este cosmetizat în stilul noului Laguna, păstrând însă detalii specifice mașinilor de oraș. Retușurile foarte fine vizează elemente precum oglinzile laterale, stopurile, spoilerul față și bandourile de protecție.
Se observă o mai bună finisare a exteriorului şi un salt calitativ al materialelor din interior.
Pasagerii sunt mângâiaţi de razele soarelui, iar interiorul este inundat de lumină prin plafonul panoramic vitrat de dimensiuni generoase, un atribut esenţial al monovolumelor moderne.
La partea de motorizare, Modus/Grand Modus aliniază aceeaşi paletă de motorizări cu care ne-a obişnuit Renault în clasa subcompactă, gama fiind formată din propulsoarele pe benzină cu puteri cuprinse între 65 şi 100 CP, în timp ce versiunile diesel au între 85 şi 105 cai putere.
Unele propulsoare dispun de performanțe mai bune de consum și emisii de dioxid de carbon mai mici. Motoarele dispun de o cutie manuală cu 5 trepte.