Ferrari nu va renunța niciodată la ținuta sportivă și motorizările cu caracter vulcanic, însă emblematica marcă este silită să se alinieze unor tendințe care impun construcția de modele mai economice și cu un impact cât mai scăzut la adresa mediului înconjurător. Epoca sportivelor gurmande începe să apună, iar italienii au deja o soluție salvatoare, tehnologia hibridă fiind foarte la îndemnă chiar și pentru tradiționaliștii de la Maranello.
Anul viitor va fi introdus primul hibrid de înaltă performanță din istoria Ferrari, unul care va încerca să schimbe din temelii imaginea bolizilor însetați de benzină.
Partea de motorizare va aduce în atenție o unitate cu 12 cilindri ce va dezvolta aproximativ 550 de cai putere, optimizată pentru maximum de performanțe și minimum de consum. Chiar dacă va oferi o autonomie mai bună în raport cu 612 Scaglietti, misiunea de economisire a carburantului va reveni motorului electric.
Amplasat pe puntea spate, acesta va susține propulsia cu ajutorul a 100 de cai putere generați, pe care îi va direcționa spre roțile trenului de rulare posterior. Inginerii Ferrari sunt foarte optimiști în ceea ce privește consumul și emisiile, spunând că în termeni de eficiență vor putea vorbi despre atingerea unui prag istoric. Surse din interior vorbesc de o reducere a consumului cu până la 35%, ceea ce ar însemna un adevărat progres în domeniu.
Prima sportivă pur-sânge Ferrari cu sistem de propulsie hibrid va fi un coupe de patru locuri cu un design exterior inspirat din formele noului 458 Italia. Dimensiunile exterioare crescute va permite trasarea unui habitaclu confortabil.
Noul model va fi urmașul celebrului 612 Scaglietti. Din vara lui 202 va fi comercializat în Europa la un prețestimativ de 300.000 de euro.