Mercedes îngroaşă rândurile constructorilor care pledează în favoarea sportivelor echipate cu motoare diesel. Producătorul de automobile premium dezvoltă în prezent un vehicul sportiv alimentat cu motorină, care va debuta în cel mult trei ani.
Ceea ce-i va intriga pe fanii mărcii germane este însăşi sigla celebrei divizii de performanţă AMG, tunerul oficial Mercedes, ce va figura pe viitorul model.
Deşi sună incredibil, viitoarea sportivă diesel este descrisă de Volker Morningweg, şeful AMG, ca un model de top, cu performanţe similare legendarului Mercedes 300E AMG Hammer - echipat cu motor pe benzină.
Din declaraţiile oficialului reiese că noul vehicul va fi foarte rapid şi va asigura prestaţii nemaiîntâlnite la un motor diesel.
„Această maşină va fi Super Hammer”, susţine Morningweg, făcând o aluzie la performanţele uluitoare realizate de versiunea diesel sport de la Mercedes AMG.
Şeful diviziei sportive a evitat să spună pe ce model va fi montat propulsorul diesel, însă este cert că acesta nu va intra în dotarea lui S-Klasse.
Una din cele mai vehiculate variante este noul E-Klasse Coupe, care poate deveni o alternativă foarte interesantă în segmentul său. Intenţia celor de la AMG este de a atrage în special cumpărătorii care caută un model cu prestaţii dinamice foarte bune şi în acelaşi timp mult mai economic decât versiunile consacrate pe benzină.
Istoria ne arată că Mercedes şi AMG au mai trecut printr-o astfel de experineţă în februarie 2003, când s-a lansat C 30 CDI SportCoupé. Maşina utiliza un propulsor de 3000 cmc cu cinci cilindri, ce dezvolta 231 de cai putere şi un cuplu maxim de 540 Nm. La momentul respectiv, SportCoupé era cel mai rapid vehicul din lume cu motor diesel, având un demaraj de la 0 la 100 km/h în numai 6,8 secunde. Deşi viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h, C 30 CDI SportCoupé a depăşit în teste 280 km/h.