Toyota nu a inventat conceptul de crossover pur urban SUV, dar și-a asumat misiunea de a-l aduce mai aproape de perfecțiune. Nevoia firească de a acoperi un segment dar și creșterea volumului vânzărilor au fost argumente suficient de solide pentru ca Urban Cruiser să-și justifice existența. Așa după cum o spune și numele, acesta este destinat clienților urbani de vârstă tânără și chiar familiștilor.
Modelul japonez beneficiază de o caroserie în 5 uşi iar dimensiunile sale compacte - 3.930 mm lungime, 1.725 mm lăţime, 1.540 mm înălţime şi ampatamentul de 2.460 mm - îl recomandă ca un excelent automobil de oraş.
Urban Cruiser poate avea o configuraţie 4x4 sau cu tracţiune faţă, ambele fiind echipate cu cutii manuale în şase trepte. Primul dispune de un propulsor diesel de D-4D de 1.4 litri, capabil să genereze 90 de cai putere şi un cuplu de 205 Nm disponibil între 1.800 rpm şi 2.800 rpm. Propulsorul echipat standard cu filtru de particule (DPF) ajută ca plafonul emisiilor de noxe să nu depăşească 133 g/km de dioxid de carbon. Spre diferenţă de vehiculul cu sistem AWD (tracţiune integrală), versiunea cu tracţiune exclusiv anterioară este animată de motorul pe benzină Dual VVT-i de 1.33 litri ce dezvoltă 100 cai putere şi un cuplu maxim de 132 Nm.
Pentru a corespunde în termeni de eficienţă cu unitatea pe motorină, Toyota a echipat modelul pe benzină cu sistemul Stop & Start disponibil în echiparea standard. Agil, economic, cu un aer tineresc şi cu dimensiuni care te ajută să te strecori uşor în trafic Urban Cruiser combină avantajele unui SUV cu cele ale unei maşini subcompacte.
Capota scurtă, profilul musculos al părţii frontale, linia simplă a spatelui şi montanţii groşi pe care se aşează pavilionul şi marcajele din plastic aplicate pe praguri şi spoilere, constituie elementele care definesc trăsăturile de bază ale celui mai mic membru din familia de modele SUV concepute de Toyota.
Interiorul este gândit să ofere maximum de confort şi spaţiu pasagerilor dar şi protecţie pe măsură. Habitaclul poate găzdui patru persoane adulte şi este garnisit cu materiale plastice si tapițerie de calitate, în timp ce bordul de culoare argintie adaugă farmec şi dă un plus de personalitate. Urban Cruiser nu duce lipsă de sisteme avansate de securitate activă şi pasivă, ceea ce face ca modelul japonez să fie la momentul lansării cel mai sigur din segmentul în care activează.
Printre dotările de bază amintim sistemele de asistenţă la frânare şi ABS, distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD) şi sistemul de control al stabilităţii (VSC) care acţionează împreună cu controlul tracţiunii (TRC).