Audi își reînnoiește oferta în segmentul mediu cu un produs care a adus numeroase satisfacții producătorului din Ingolstadt. Așteptat cu interes, A6 revine într-o formulă revitalizată. A patra generație devine rivalul de temut al modelelor de succes BMW Seria 5 și Mercedes E-Klasse.
Motorizările din dotare sunt identice cu cele ale debutantului A7 Sportback, berlina Audi urmând să fie disponibilă cu tracțiune față și integrală cu sistem Quattro și în premieră în versiune de motorizare hibridă.
Gama include două unități pe benzină de 204 CP şi 300 CP şi trei diesel de 177 CP, 204 CP şi 245 CP. Modelul economic al gamei, turbodieselul de 177 de cai putere va genera un consum de numai 4,9 litri/100 km, fiind comparabil unei versiuni A3 cu propulsor 1.6 TDI de 105 cai putere.
Noul A6 poate avea trei tipuri diferite de cutii de viteze, una manuală şi două automate-Multitronic (continuu variabilă) şi S tronic (cu dublu ambreiaj).
Există, de asemenea, o versiune hibrid, cu un tren de rulare mecanic similar cu Q5 Hybrid. Acesta constă într-un motor turbo pe benzina 211 CP combinat cu un motor electric de 45 CP (putere maximă combinat fiind de 245 CP), unitatea electrică fiind alimentată de o baterie litiu-ion. Consumul mediu este de 6,2 l/100 km.
Designul nu se schimba prea mult. De fapt, forma şi dimensiunile sunt aproape identice. Noul A6 măsoară 4,92 m lungime iar distanța dintre axele mașinii este de 2,91 m.
Schimbările cele mai evidente sunt la partea frontală, unde noile blocuri optice, spoilerul și capota reprezintă un melanj între eleganță și sportivitate. Aspectul exterior împrumută elemente atât de la A8 cât și de la noul sedan sportiv A7 Sportback, iar acest lucru se observă în special în laterala spate a mașinii.
Interiorul preia detaliile de pe A7, oferind un nivel de calitate și un design exemplar. Tunelul median înclinat, forma levierului timoneriei, materialele ce ornează bordul volanul, ușile, scaunele și bordul fiind cu mult peste ceea ce se găsește la vechiul A6. Audi a utilizat la construcția noului sedan de clasă medie atât aluminiu cât și oțel de înaltă rezistență.
Pentru a reduce greutatea caroseria este confecționată în proporție de 20% din aluminiu. Suspensia noului A6 poate fi oferită cu arc elicoidal sau, pentru confortul suprem, clienții pot opta pentru cele pe pernă de aer.