Kia dorește să atragă de partea sa și clienții mai pretențioși, obișnuiți să găsească un nivel de calitate superior doar pe mărcile de lux. La fel ca și colegii de grup de la Hyundai, sud-coreenii atacă în premieră segmentul superior prin intermediul unui sedan cu accente premium, denumit Cadenza.
Prezentat oficial în decembrie 2009 la Salonul Auto de la Dubai, sedanul de clasă mare al Kia începe să câștige tot mai mult teren în Asia și America, debutul european fiind amânat până în 2012.
Potrivit oficialilor diviziei Kia Motors Europe, noul vârf de gamă nu va fi comercializat anul acesta, deoarece producătorul se concentrează asupra cererilor venite de pe piața locală. În plus, divizia europeană spune că își canalizează toată atenția asupra promovării noilor modele Venga și Sportage.
Debutul european este prevăzut pentru prima jumătate a anului viitor.
Modelul are dimensiuni mai mari decât ale unui sedan de clasă medie, acesta măsurând 4.945 mm în lungime, 1.855 mm în lățime și 1.475 mm în înălțime. Propulsia include motorizările pe benzină de 2.4 litri ce produce 171 cai putere și V6 de 3.5 litri care dezvoltă 273 de cai putere.
Designul dinamic și performanțele, combinate cu dotările high-tech îi asigură noului Cadenza o poziție de top în cadrul limuzinelor luxoase, afirmă oficialii Kia. Exteriorul sportiv și elegant este subliniat de formele îndrăznețe ale blocurilor optice față, ce beneficiază de lumini diurne cu LED.
Oficialii Kia nu au precizat dacă noul Cadenza va fi comercializat pe piețele europene sub acest nume sau va fi lansat sub titulatura Opirus.
Producția vârfului de gamă a început în luna ianuarie a.c, primele modele fiind livrate în Coreea de Sud. Din luna martie, Cadenza și-a extins aria de influență în America Centrală și de Sud, Caraibe, Orientul Apropiat și Africa.
Sedanul Kia cu linii premium este disponibil din vară și în China.