Ford taie chiar şi apetitul motoarelor diesel. O demonstrează pe viu noul Fiesta EcoNetic, maşina de oraş care promite o ţinută de drum plăcută, împletită cu un consum de invidiat şi emisii care o fac prietenoasă cu mediul înconjurător. Reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de gaze poluante a devenit un imperativ şi pentru Ovalul Albastru, care încearcă să demonstreze că poate construi modele cu un impact redus asupra naturii.
Pentru a sublinia acest fapt, Ford a creat linia ECOnetic, o replică la versiunile pregătite de concurenţă: Renault Eco², Volkswagen BlueMotion şi Seat Ecomotive.
Compania anunţă că potenţialii cumpărători vor beneficia de câteva avantaje clare ale versiunii ECOnetic: consum scăzut, autonomie ridicată, emisii reduse ce atrag cu sine cheltuieli mai mici. Ford susţine că versiunea ultra-economică Fiesta ECOnetic emite o cantitate de noxe de 95 de grame de dioxid de carbon la suta de kilometri parcurşi şi oferă un consum mediu de 3,4 litri/100 km.
Modelul aflat în discuţie este echipat cu un propulsor diesel de 1,6 litri (dezvoltat în colaborare cu francezii de la PSA) cuplat la o transmisie manuală. Pentru a atinge parametrii enunţaţi anterior, Ford nu a apelat la sisteme de alimentare alternativă ci a folosit tehnologii convenţionale şi o serie de modificări clasice, aplicate aerodinamicii, trenului de rulare, motorului şi cutiei de viteze.
Masa maşinii, un alt factor cheie în ecuaţia consumului, a fost redusă cu 50 de kilograme.
Noua variantă ecologică Fiesta ECOnetic v fi asamblată la uzina din Koln şi va avea un preţ de pornire de 15.000 de euro pe piaţa germană.