Renault și-a desemnat modelul care pentru o bună perioadă de timp va fi considerat vârf de gamă. Se numește Latitude și poate fi achiziționat pe câteva piețe din Europa. Cu un prețde pornire în România de 20.000 de euro cu TVA, modelul surprinde calitățile esențiale ale unei limuzine de top.
Latitude Renault este un sedan cu patru uşi mai mare decât Renault Laguna, derivat din Samsung SM5, model vândut în Coreea de Sud.
Cu un design convențional, dimensiuni potrivite unei mașini care pune accent pe confort (este cu 19 cm mai lungă decât Laguna) și o calitate a interiorului cu mult peste ceea ce găsești la un Renault obișnuit, noul Latitude dorește să se afirme pe un segment învecinat cu limuzinele de top.
Printre elementele aflate în echipare standard standard sau opţională, sunt farurile dual-xenon cu iluminare adaptivă, sistem de climatizare pe trei zone, scaun şofer cu funcţie de masaj și un sistem audio Bose cu zece difuzoare.
Latitude vine cu o gamă de patru motoare: trei diesel de 150 CP, 175 CP, 240 CP și unul pe benzină de 3.5 litri ce produce 240 CP.
Unitățile cu patru cilindri sunt cuplate la transmisii manuale cu 6 trepte în timp ce versiunile V6 (diesel și benzină de 240 de CP) vor avea în dotare cutii automate cu variație continuă.
Compartimentul bagajelor oferă standard 511 de litri, mai puțin decât Skoda Superb și Opel Insignia, dar mai mult decât Volkswagen Passat.
Noua navă-amiral Renault nu este urmașul vechiului Vel Satis, așa cum au ținut să precizeze oficialii companiei, ci mai degrabă un succesor al mult mai celebrului Safrane. Viitorul ne va edifica asupra acestui aspect, intențiile Renault fiind de a relansa Vel Satis peste patru ani.