Mitsubishi se numără printre pionierii propulsiei electrice, tehnologie disponibilă astăzi pentru publicul larg. Cu o experiență de peste 40 de ani, producătorul japonez încearcă să ne convingă astăzi de avantajele mașinilor electrice, odată cu comercializarea noului i-MiEV. Vorbim de un automobil urban cu tracțiunea pe puntea spate, care nu va mai da pe la pompa cu carburanți, ușor de recunoscut în trafic grație designului său unic, cu un interior nu foarte generos dar simplist, și un portbagaj modest.
Pe piața românească noul i-MiEV este disponibil la un prețde 36.640 de euro cu TVA, adică cu peste 400 de euro mai mult decât prețul de pornire al unui Pajero în 5 uși.
Modelul este primul vehicul complet electric livrat pe piața românească.
Deși în materie de spațiu interior, confort și autonomie este cel mai slab cotat model al gamei, i-MiEV, mașină ce măsoară doar 3,47 metri, beneficiază de un prețde bază ridicat.
Modelul electric este omologat pentru 4 persoane este la ora actuală unul din cele mai scumpe din oferta Mitsubishi. Doar Lancer Evolution îl depășește ca preț, mașina sportivă fiind livrată de la 41.604 euro.
Tehnologia aflată la baza mașinii electrice constă într-un motor de 67 de cai putere cuplat la o transmisie automată electrică, dispus pe puntea din spate, și un sistem avansat de baterii litiu-ion montat în podeaua mașinii, pentru a facilita spațiul pentru portbagaj (227 litri) cât și pentru a coborî centrul de greutate.
Încărcarea bateriilor durează în mod normal 6 ore (16 A), sau 8 ore (10 A), însă timpul poate fi redus la numai 30 de minute, caz în care acumulatorii vor ajunge la 80% din capacitate. Utilizarea energiei electrice dar și costul de încărcarea al bateriei, de aproape 2,5 euro pe zi și de cel mult 50 de euro pe lună, transformă electricul Mitsubishi într-o achiziție foarte interesantă.
Perfomanțele reușite de i-MiEV sunt 130 km/h viteză de vârf, demaraj 0 – 100 km/h în 15,9 secunde și autonomie maximă de 150 km.
Standard sunt oferite airbaguri frontale, laterale și de tip cortină, sistemul ABS + EBD + asistent la frânarea de urgență, controlul electronic al stabilității ASC și tracțiunii TCS, centuri de siguranță pretensionate și limitatoare de sarcină, și faruri halogen. La acestea se adaugă echipări pe linie de confort, senzor de lumină, aer condiționat, geamuri față/spate acționate electric, cât și un util dispozitiv de recuperare a energiei cinetice.