Hyundai prezintă în cadrul Salonului Auto International de la Frankfurt noul i30, un vehicul menit să consolideze succesul modelului precedent. Concepută la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, Germania, noua generație reprezintă o evoluție a limbajului „sculptură fluidă” și oferă o gamă de patru motorizări cu șase puteri diferite și emisii de CO2 sub 100g/km.
Noul i30 va fi disponibil la vânzare la începutul anului 2012 în varianta hatchback, în cinci uși. Aceasta va fi fabricată în uzina de la Nošovice, Cehia.
De la lansarea sa, din 2007, modelul i30 a înregistrat vânzări de peste 360.000 de unități în Europa, incluzând peste 115.000 unități în 2010, rezultat care a plasat modelul pe locul 6 în segmentul C.
Hyundai își propune o țintă de vânzări anuală pentru noul i30 de 120.000 de unități, pentru fiecare an al ciclului de viață al vehiculului, ceea ce coincide cu o cotă de piață de aproximativ 5%.
„Ne așteptăm ca noua generație a modelului i30 să joace un rol important în îmbunătățirea cifrei de vânzări și a imaginii mărcii în Europa, luptându-se pentru un loc fruntașpe segmentul C și alăturându-se modelului i40 ca ambasador al mărcii și punct de referință în ceea ce priveşte nivelul de calitate oferit de către Hyundai”, a declarat Allan Rushforth, Senior Vice President al Hyundai Motor Europa.
Noul i30 va fi disponibil în trei versiuni de motorizări pe benzină și trei versiuni diesel, cu puteri de la 90 la 135 CP. Cumpărătorii vor putea opta pentru transmisii în șase rapoarte atât manuale, cât și automate, ambele variante oferind o experiență rafinată și consum scăzut de carburant.
Noua generație i30 oferă ultimele tehnologii de siguranță activă și pasivă pentru a asigura protecție maximă pentru toți ocupanții.
Sistemele de siguranță activă includ ESP (sistem electronic de stabilitate), ABS (sistem de frânare anti-blocare), VSM (managementul stabilității vehiculului) și lumini de semnalizare automate la frânarea de urgență. În ceea ce privește siguranța pasivă, noua generatie i30 va fi dotată cu 6 airbaguri, în timp ce airbagul pentru genunchi reprezintă dotare opțională.
Sistemele de siguranță disponibile întăresc istoria Hyundai în ceea ce privește siguranța, compania anticipând un scor de 5 stele la testele Euro NCAP.
Cu un target de peste 120.000 de unități pe an, Hyundai prognozează că aproximativ 50% din vânzări vor veni din sectorul de flote.