Mini se numără printre producătorii care pun tot mai mult accent pe diminuarea consumului. Inginerii trebuie să țină cont de un alt aspect esențial al mărcii: plăcerea de conduce. Ambele elemente se îmbină armonis pe Cooper SD, o versiune diesel axată exclusiv pe performanțe de consum.
Aceasta de acum adaugă o doză de sportivitate, fără însă a abuza de resursele de combustibil.
Unitatea din dotare este o motorizare turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 143 de cai putere și un cuplu maxim de 305 Nm. Alăturarea acestor cifre conduce la un rezultat surprinzător în ceea ce privește consumul mediu. Mini afirmă că noul Cooper SD se mulțumește doar cu 4,3 litri la 100 de kilometri, consum ce poziționează modelul britanic în rândul celor mai economice vehicule premium cu o motorizare de 2.0 litri.
Emisiile de CO2 sunt de numai 114 grame pe kilometru.
Sub aspect dinamic Mini a comunicat doar faptul că noul Cooper SD accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde.
Ca o simplă comparație, Cooper D ce beneficiază de un agregat de 112 CP și 270 Nm, consumă 3,8 litri la 100 km și emite doar 99 g/km. Acesta atinge 100 km/h în 9,7 secunde.
Noua motorizare este disponibilă pe toate modelele din gamă, inclusiv pe Countryman, cu o cutie automată cu 6 trepte.
Modelul economic se remarcă nu doar prin echilibrul optim dintre performanță și consum, ci și printr-o serie de detalii estetice menite să-i ofere o imagine oarecum distinctă în gamă. Elementele care individualizează exteriorul sunt priza de aer frontală de dimensiuni mărite, fantele de aer de pe capota motor, eșapamentul poziționat central, eleronul montat pe pavilion.