Porsche își extinde oferta de hibride cu un exponent anticipat încă de acum doi ani în urmă. Unul dintre cel mai bine vândute modele, Panamera, beneficiază din acest an de o versiune cu propulsie alternativă. Acesta este cel de-al doilea hibrid lansat de producătorul de mașini sport după Cayenne S Hybrid.
Noul Panamera Hybrid vine la un preț de bază de peste 110.000 euro.
Sistemul de propulsie utilizat pe luxoasa mașină în patru uși este același ca Cayenne S Hybrid și Volkswagen Touareg Hybrid, astfel că versiunea omoloagă Panamera poate fi propulsată nu doar de motorul pe benzină ci și de cel electric sau de ambele odată. Conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze automat o unitate de control ce decide ce ar trebui să funcţioneze şi în ce măsură.
Autonomia în modul electric este de aproximativ 2 kilometri (la fel ca BMW Seria 7 ActiveHybrid), iar viteza maximă la care se poate ajunge utilizând exclusiv propulsorul electric este de 85 km/h.
Motorul este o unitate pe benzină, cu 6 cilindri și un compresor volumetric, care oferă 333 CP, şi un motor electric de 47 CP. Acesta din urmă este alimentat de un sistem de baterii nichel-metal ce poate fi reîncărcat și de la o priză.
Sedanul Porsche beneficiază de frâne regenerative care stochează energia disipată la frânare pentru ca ulterior aceasta să fie folosită la alimentarea motorului electric.
Diferențele estetice față de restul modelelor din gamă S, 4S, Panamera și Turbo, nu există, surprizele venind pe parte de consum și dinamică. Potrivit datelor oferite de Porsche, noul Panamera Hybrid consumă în medie 6,8 litri/100 km. Această valoare este garantată dacă mașina este echipată cu pneuri (Michelin) cu rezistenţă redusă la rulare. Fără ele, consumul crește la 7,1 litri/100 km.
Deși Panamera S Hybrid nu are rival în segmentul său, modelul de lux al germanilor ar putea atrage clienții de limuzine hibride, în speță BMW Seria 7 ActiveHybride, Lexus LS 600h și Mercedes-Benz S 400 Hybrid, prin prisma performanțelor.
Pe hârtie, performanțele hibridului Porsche nu arată deloc rău: accelerație de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde și viteza maximă de 270 km/h.