BMW aduce din această lună câteva noutăți importante pe parte tehnologică. Dintre acestea se remarcă noile motorizări cu tehnologie TwinPower Turbo, sisteme noi BMW EfficientDynamics, precum şi noi aplicaţii BMW ConnectedDrive. Între noutăţile importante se mai înscriu şi două versiuni ultraeficiente EfficientDynamics Edition pentru X1 şi Seria 5 şi echipamente BMW Individual pentru un număr extins de modele, precum şi premiera pachetului M pentru BMW Seria 5 GranTurismo şi BMW Seria 7 ActiveHybrid.
Anul 2011 marchează debutul unei game extinse de motorizări BMW. Primul motor pe benzină cu patru cilindri şi tehnologie TwinPower Turbo a debutat în primăvara acestui an pe BMW X1 xDrive28i. Alături de mai multe versiuni de motorizări de patru cilindri de 1,6 şi 2,0 litri benzină, BMW a revizuit şi gama de motorizări diesel de patru şi şase cilindri. După ce, cu versiunea BMW Seria 1123d Coupe, BMW era primul producător care depăşea bariera de 100 CP/ litru pentru propulsoare diesel, gama de motorizări include acum o versiune de 2 litri şi 218 CP şi una de 3 litri şi 313 CP.
Din luna septembrie debutează încă două modele noi ultraeficiente: BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition şi BMW 520d EfficientDynamics Edition. Ambele versiuni beneficiază de cele mai extinse tehnologii BMW EfficientDynamics, precum recuperarea energiei de frânare, sistemul Auto Start-Stop sau TwinPower Turbo.
Cu o putere maximă (135 kW/184 CP) şi un cuplu (380 Newton metri) care nu au suferit modificări, BMW EfficientDynamics Edition înregistrează un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 119 grame per kilometru. În acelaşi timp, sprintul 0-100 km de numai 8,2 secunde este de asemenea superior competiţiei. Modelul este disponibil la un preţ de 35.950 de euro fără TVA.
BMW X1 EfficientDynamics Edition vine, de asemenea, cu o tehnologie nouă pentru izolarea fonică a motorului, care de luna aceasta va fi preluată pe toate motorizările diesel noi.
Odată cu introducerea pachetului de măsuri BMW EffcientDynamics pentru BMW Seria 1 la Salonul Auto de la Geneva, din 2007, BMW a fost în avangarda dezvoltării sistemului Auto Start-Stop. Începând cu primăvara anului trecut, BMW M3 a fost primul model sport din gamă echipat cu acest sistem, atât pentru cutia manuală, cât şi pentru cea automată, cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Cu debutul BMW X3 în toamna anului trecut, a fost oferit prima dată acest sistem împreună cu o cutie automată cu 8 trepte.
În acelaşi timp cu extinderea numărului de modele echipate (toate standard) cu sistemul Auto Start-Stop, acesta este acum disponibil şi la BMW Seria 5 şi BMW Seria 6, pentru motorizările de patru şi şase cilindri. Împreună cu versiunile BMW Seria 1, BMW Seria 3 cu cutie manuală şi BMW X3 cu cutii manuale şi automate, BMW oferă un număr mai mare de modele echipate standard cu funcţia Auto Start-Stop, decât orice alt producător de pe piaţă.