Mazda s-a descis în sfârșit să ridice embargoul asupra modelului care o va aduce pe segmentul SUV compact. Se numește CX-5 și își trage seva din conceptul Minagi, prezentat în martie la Geneva. Modelul de serie păstrează liniile conceptului, dar la unele detalii s-a renunțat pentru a nu ieși din canoanele estetice ale noului limbaj de design KODO.
Noul Mazda CX-5 va avea premiera la Frankfurt, pe 13 septembrie.
Modelul este o alernativă pentru Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4. Proporțiile noului model japonez pun în lumină un vehicul cu aspect solid și linii fluide, o rețetă preluată de la CX-7.
Pe lângă proaspăta linie estetică, CX-5 are o serie întreagă de platforme inovatoare. În altă ordine de idei, crossoverul dezvăluie patru noi generații de tehnologii, din care două vizează sistemele de reducere a consumului la motoarele pe benzină (Skyactive G) și motorină (Skyactive D).
Celelalte două tehnologii sunt cele aplicate cutiilor de viteze manuală și automată. Toate vor fi înglobate pe parcurs de viitoarele modele Mazda, care își vor ”însuși” noi elemente și la partea de caroserie respectiv șasiu.
Modelul va fi livrat pe mai multe piețe din Europa, Asia și America. Versiunea europeană va sosi în primul trimestru din 2012 și va fi echipată cu un motor pe benzină de 2.0 litri și un turbodiesel de 2.2 litri în, două variante de putere: Standard Power și High Power.