BMW a intuit corect succesul pe care ar putea să-l câștige cu un produs poziționat într-un sector neexplorat de rivalii săi. Apariția lui X1 a marcat nu doar deschiderea unui nou segment, ci și răspunsul la întrebarea: cum poate fi un SUV la fel de practic și dinamic fără să utilizeze o groază de resurse. După numai opt luni de lansarea sa, noul X1 se impune în fața omologilor săi, reușind să devină cel mai bine vândut SUV al momentului în Europa.
Succesul lui X1 are la bază mai mulți vectori, pornind de la preț, dotări, calitate și încheind cu dimensiunile sale tipice unei mașini urbane.
Costul de achiziție îl poziționează pe X1 în topul celor mai ieftine modele SUV premium. Spre exemplu, prețul de bază în Germania este de 27.500 de euro, comparativ cu un Land Rover Freelander care este mai scump cu 2.400 de euro, sau Audi Q5 care costă 36.800 de euro.
Nu mai puțin adevărat este că lipsa competitorilor în segment a impulsionat numărul de cereri, fabricația la uzina din Leipzig fiind mărită de la începutul producției în două etape. Concurentul său direct, Audi Q3 este deja pe piață.
Într-un top al celor mai vândute modele BMW, noul X1 ocupă poziția a patra după Seria 3, Seria 5 și Seria 1. Lansat în noiembrie 2009, compactul SUV german s-a făcut repede remarcat în ochii clienților BMW și nu numai. Cei care și-au dorit un 4x4 atletic, dinamic și compact au văzut în X1 alegerea ideală. Succesul acestei mașini se poate explica și prin faptul că marca germană a atras o mulțime de noi clienți tineri care preferă un vehicul polivalent, perfect adaptat în traficul urban cât și în afara acestuia.
De la lansarea sa, brandul german a vândut peste 110.000 de modele X1.
Top 5 SUV premium
1. BMW X1 - 112.067
2. Audi Q5 - 98.870
3. Volvo XC60 - 46.218
4. Land Rover Freelander - 32.479
5. BMW X5 - 28.767